hoe zit het nu met dual channel DDR??

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de docs bovenin gelezen, en daar vond ik niks, na zoeken op dual channel DDR vond ik ook niet wat ik zoek,

daarom deze draad...

ik heb vandaag een EPox EP 8RDA+ gekocht, en daar zit dus ook dual channel DDR op...

nu zitten er 2 slots dicht bij elkaar, en 1tje ligt daar wat verder van af..

waar moet ik mn PC2700 Samsung reepje nu drukken dan????

jah noem me maar een Noob, maar kan ook niet alles weten, maar wat houdt dat dual channel DDR nu precies in????

thanx for the help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Met 1 reepje kun je niet profiteren van dual channel.
Waar de dat ene reepje in moet doen staat vast wel in de manual...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 18:34
Dual channel, staat in de RAM FAQ en zie ook b.v. dit topic: [rml][ RAM] QDR en dual channel DDR[/rml] Is nog wel meer over te vinden, ik zou denken dat je niet op de hoogte bent v.d. search functie(?)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hehe jawel, maar dmv de search: dual channel DDR kwam er niet veel dappers naar voren zodoende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de handleiding van je mobo leest zul je daar vinden hoe je het mobo moet gebruiken...of niet? Je moet de eerste hebben en die ene die er wat verder vanaf staat (als het goed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja zover was ik dus ook al, was misschien ook een beetje onnodig om te posten, alleen had ik nog geen tijd om het bord te installen, en denk, laat ik eerst even vragen....

maar als ik die links doorlees die Abbadon geeft, dan kan ik dus het beste nog wel 256 MB erbij prikken, om de max bandbreedte te gebruiken, right?

ik heb nu Samsung/samsung PC2700, moet er dan ook weer samsung naast, of mag dat ook corsair oid zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:07

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik zou gewoon hetzelfde geheugen nemen, je kan wel Corsair nemen, maar dan betaal je een hoop extra voor OC-geheugen terwijl die Samsung 'm waarschijnlijk toch niet bijhoudt (timings en FSB). Omgekeerd als je nu merkloos er bij zou stoppen dan houdt die de Samsung waarschijnlijk niet bij dus dan is die eerste stok Samsung weer zonde van je geld.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
even tussendoor: samsung/samsung chips zijn zo'n beetje het beste van het beste geheugen atm. Gaan vaak hoger dan Corsair / OCZ / Kingston en consorten, sterker nog: die gebruiken ook vaak chippies van Samsung

Koop gewoon weer een reep Samsung zou ik denken, en waarshcijnlijk kan je ook één reepje geheugen gebruiken wat dan in het alleenstaande slot moet. lijkt me iig logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jah, Samsung heeft ook mijn voorkeur, alleen ja, de 1 zegt corsair roels, en de ander weer samsung is de beste....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het allebei gehad, Samsung draait hier op 200Mhz (DDR400) terwijl standaard 166 is. Met snelste timings! Verder heb ik PC2400 van Corsair gehad en dat is kapot gegaan. Mailtje gestuurd naar de importeur (a-force) en die gasten daar zijn echt superklantvriendelijk. Ik kon het reepje kostenloos opsturen, kreeg binnen een week een nieuwe thuisgestuurd inclusief een T-shirt (woei). Dus service is bij Corsair wel erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doogie schreef op 06 december 2002 @ 10:04:
even tussendoor: samsung/samsung chips zijn zo'n beetje het beste van het beste geheugen atm. Gaan vaak hoger dan Corsair / OCZ / Kingston en consorten, sterker nog: die gebruiken ook vaak chippies van Samsung

Koop gewoon weer een reep Samsung zou ik denken, en waarshcijnlijk kan je ook één reepje geheugen gebruiken wat dan in het alleenstaande slot moet. lijkt me iig logisch
niet meer, nu op dit moment zijn de -5ns van winbond het beste, met snelste timings en met hoogste OC. ;) en laten deze chippies nou op Corsair 3500C2 zitten. ;)
Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 11:00:
Ik heb het allebei gehad, Samsung draait hier op 200Mhz (DDR400) terwijl standaard 166 is. Met snelste timings! Verder heb ik PC2400 van Corsair gehad en dat is kapot gegaan. Mailtje gestuurd naar de importeur (a-force) en die gasten daar zijn echt superklantvriendelijk. Ik kon het reepje kostenloos opsturen, kreeg binnen een week een nieuwe thuisgestuurd inclusief een T-shirt (woei). Dus service is bij Corsair wel erg goed!
nee, bij A-Force is de service super. >:)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou druk dr dan mooi nog een reepje Samsung bij in....

daarnaast Samsung OC'ed ook best, en om nou zoveel meer te betalen voor Corsair....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 11:09:
[...]
niet meer, nu op dit moment zijn de -5ns van winbond het beste, met snelste timings en met hoogste OC. ;) en laten deze chippies nou op Corsair 3500C2 zitten. ;)
[...]
oke, jij je zin ;)

veel hangt ook af van het reepje dat JIJ nu net krijgt. Corsair en consorten zoeken die reepjes toch handmatig uit?
Pagina: 1