Onder windows xp wordt mij videokaart, geluidskaart, netwerk,acpi, modem,usb poort allemaal op IRQ 9 GEZET
. Ik weet niet wat ik hier aan moet doen? en er zijn nog 3 irq's vrij. ik heb een asus moederbord met een amd 700 er op en een gf4ti4200 en soundblaster live. HELP!!!!!!
Verwijderd
welke conflicten heb je? als er geen conflicten zijn hoef je je er imho ook niets van aan te trekken. op mijn oude p2 zijn er ook iets van vijf devices die irq 12 delen, maar heb nergens last van.
Dat is een feature, zodat je systeem kan hybernaten en in standby kan. Heet ACPI.
IK KRIJG PROBLEMEN ALS IK ER NOG EEN KAART BIJ STEEK WANT DEZE WORDT DAN OOK OP IRQ 9 GEZET EN DAT WERKT NIET. DIT WAS EEN SCSI KAART.
Je kunt ACPI uitzetten, zoek maar eens bij Google. (kan tijdens een herinstallatie, en ook met je bestaande windows.)
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Slot maakt niet uit en driver zijn deels van windows en deels van de leveransiers
Verwijderd
wat je zou kunnen proberen is irq 9 in je bios disabelen en hopen dat windows je devices over allerlei andere irq's verdeelt. ik zeg niet dat het werkt, maar het proberen waard
Verwijderd
Plug&Play OS in je bios op uit zetten. Dan mag Windows de IRQ's niet meer zelf indelen.
Nu verdeelt windows de IRQ's zelf nog een keer om , zoals hier boven vermeld, de hybernate of standby functie in te schakelen.
Nu verdeelt windows de IRQ's zelf nog een keer om , zoals hier boven vermeld, de hybernate of standby functie in te schakelen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 21:50 ]
ACPI uitzetten kan, zie Microsoft Knowledge Base..
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Dan zet XP alles gewoon op een ander IRQ, ik spreek uit ervaringVerwijderd schreef op 05 December 2002 @ 21:05:
wat je zou kunnen proberen is irq 9 in je bios disabelen en hopen dat windows je devices over allerlei andere irq's verdeelt. ik zeg niet dat het werkt, maar het proberen waard
Verder hoeft het geen probleem te zijn zolang alle kaarten hiermee goed overweg kunnen, maar blijkbaar heeft je SCSI kaart daar een probleem mee
D'r zijn mainboards die dit probleem tackelen. Er worden dan interrupts hoger dan 15 toegekent aan PCI kaartjes: Kijk maar, dit is mijn apparaatbeheer :)
[ Voor 11% gewijzigd door Yngwie- op 05-12-2002 22:00 ]
Pagina: 1