Toon posts:

1 computer niet op het netwerk :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een router met 3 computers eraan. De derde computer krijg ik alleen niet op het internet/netwerk.
Ik heb de Netwerkkaart geinstalleerd en heb een signaal op de kaart (lampje brand) en op de router (brand ook). Ik heb hem als ip 192.168.1.4 gegeven. Als ik hier een ping aan geef, werkt het. Wil ik echter naar een url of de router (192.168.1.1) een ping geven dan snapt ie het niet.
Hij heeft met de vorige netwerkkaart 1 dag gewerkt maar toen raakte ik het signaal kwijt. Na het uitzetten van de computer. Stekkertje er een keer uit en weer in deed ie het weer maar toen ik hem uit zette had hij helemaal de geest gegeven... Ik dacht dan maar een nieuwe kaart, maar helaas...
Kan iemand me helpen?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als jij 1 van de ander 2 pc op die poort van de router aansluit, heb je dan ook hezelfde probleem ?

Als dat niet zo is zou je namelijk de kabel een kunnen vervangen (kabel breuk) of anders toch echt naar de instellingen kijken, mocht dit wel het geval zijn dan ben ik toch bang dat de poort kapot is/niet lekker werkt en dan kan je aanspraak maken op je garantie (als die nog geldig is).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een andere pc naast staan (welke dus wel werkt) en heb die kabel ook geprobeerd. Dit gaf helaas ook geen resultaat.
Dus geen kabelbreuk of defecte poort.

• Attilla
Als die andere pc aansluiten ook geen resultaat heeft, dan kan het toch zijn dat de poort op de router defect is ?
Of ben ik diegene die jou zin verkeerd begrijpt ?

Verwijderd

Topicstarter
De kabel van die andere computer zit op een andere poort van de router.
Ik heb hem ook nog op een andere vrije poort geprobeerd.

• Attilla
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 20:23:
De kabel van die andere computer zit op een andere poort van de router.
Ik heb hem ook nog op een andere vrije poort geprobeerd.
Ja, maar heb je hem dus ook geprobeert op die ene poort waar die andere pc "problemen" mee heeft ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar die heeft gewerkt.
En die andere kabel in de andere poort werkte ook niet. En deze werkt prima op de andere computer. Ik weet voor 99 % zeker dat het niet mijn router is waar de problemen vandaan komen.

• Attilla
Als iets ooit gewerkt heeft wil niet zeggen dat het nogsteeds werkt. :+

Als je je probleem wilt oplossen zal je toch eerst moeten weten waar je moet zoeken.
Je kan wel uren achter een software probleem zitten, maar als je een hardware probleem heb is dat nogal nutteloos. :)

Als het een software probleem is, dan zal je toch wat meer informatie moeten geven.
Zoals onder andere welk OS je gebruikt en wat je bedoelt met "een ping snapt hij niet".

Verwijderd

Topicstarter
Met de hardware zit het wel goed...

Het gaat hier om Win98 SE. Ik kan dus wel pingen naar de netwerkkaart, maar pingen naar een andere comp. in het netwerk of naar de router werkt niet. Hij kan niets vinden.
Als je meer info nodig hebt hoor ik het graag.

• Attilla
Probeer eens tcp/ip opnieuw te installeren.
Probeer de Client voor Microsoft windows opnieuw te installeren.

Kijk of het dan eens werkt.
Pagina: 1