Intel Pro/1000MT laat MS 3609 hangen bij boot.

Pagina: 1
Acties:

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Ik heb m'n nieuwe Gbit kaartje in de fileserver gezet, maar nu gaat de BIOS niet verder met booten. Hij blijft hangen na de detectie van de Promise kaart en als ik die eruit haal stopt het geheel al na het detecteren van de on-board aangesloten schijven.

Ik heb voor mijn MSI-boardje (MS-6309 V1.0) al de laatste BIOS versie (1.9) erop staan, daar in de release notes stond dat dit lange detectie tijden van andere PCI-devices zou verhelpen.
Ik heb de kaart al gewisseld met de kaart in m'n werkbak en hetzelfde resultaat. Ook is de kaart al als enige geprobeerd op het MSI-board en ook al in alle PCI-sloten. (in het bovenste slot reboot de PC steeds, na het tellen van het geheugen)

Ik heb ook al de PC even laten staan, om te kijken of 'ie dan na een tijdje alsnog verder zou gaan, maar hij staat nu al zo'n 30 mins te wachten ergens op.

Nog iemand tips?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

zit er niet een soort bios in die kaart :? (kun je meestal oproepen door een toetsencombinatie)

wellicht kun je daar nog iets vreemds ontdekken

• TD-er
ik kan niets vinden in de docs (tot dusver) en er verschijnt niets op het scherm van die kaart (doet 'ie in de andere computer wel)
Voor zover ik kan nagaan, is dat eigenlijk alleen maar te configgen met de bijgeleverde software onder windows.
Ik zal nog eens in de docs duiken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 21:05
Er komt regelmatig n nieuwe bootrom uit voor die intel kaarten, de laatste voor die kaart is 1.1.15
Als je in een andere pc die eens update en het dan nog eens probeert, misschien wil het dan wel.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• TD-er
'kee die bootrom versie 1.1.15 did the trick.
Er zat eerst een in met versie 1.1.04.

Ik had niet verwacht dat je echt die bootrom zou kunnen updaten, want ik zag geen los IC-voetje zitten en ik had altijd gedacht dat het te maken had met het kunnen booten van de netwerkkaart en dat het dus niet van invloed zou kunnen zijn wanneer je gewoon van hdd wilt booten.... wel dus.

Ieg. heel erg bedankt :)