Toon posts:

packet hoe groot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK zit bij chello en ik heb een probleempje, ik denk dat ik namelijk ver over mijn downloadlimiet heen zit. Ik heb een Edimax router 6004+, maar die geeft alleeen packets aan. Hoeveel is een zo'n packet dan? Is er geen progje dat mijn hoeveelheid bij houdt?

Er zitten 3 computers vast aan de router

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Een packet kan verschillen qua grootte, je kan daar dus niet aan zien hoeveel data je gegenereerd heb.

Als je ruoter het niet ondersteunt om het aan te geven, kan je een servertje er tussen zetten en dan heb je genoeg mogelijkheden om dit te meten. Of je zou op iedere client een dergelijk programma kunnen installeren, dan hoef je alleen de waardes op te tellen. :)
1 van de programma's die goed werken zijn DUmeter, je moet hier wel mee oppassen dat (was iig bij de oudere versie zo) deze ook netwerkverkeer meeneemt.

Verwijderd

Dit is afhanelijk van de MTU (Max. Transmission Unit). Deze is variabel, maar heeft een algemene standaardwaarde van max. 1500 Byte. Dit is exclusief Header en CRC.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 20:16 ]

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Okay ik heb een Tweaked ADSL modem..... Daar moet ik toch ook die packets kunnen zien ?? Of niet ?

Is er geen meter voor die gegevens ophaald uit modem en dat in windloos gewoon als prog laat zien ??

Verwijderd

Nope

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 11:40

DinX

Motormuis

Kan je niet gewoon dumeter of een dergelijk programma installeren. Daar kan je instellen welke netwerkverbinding hij moet weergeven.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb nu DU meter geinstalleerd, deze geeft gewoon de waardes van upload en download aan maar houdt niet mijn totaal bij. is dat dan wel mogelijk met een progje?

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:08
Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 11:01:
OK, ik heb nu DU meter geinstalleerd, deze geeft gewoon de waardes van upload en download aan maar houdt niet mijn totaal bij. is dat dan wel mogelijk met een progje?
DU-Meter houdt wel bij wat je totaal hebt hoor!!!
Ff beter kijken :)

edit:
Rechtermuisknop op dit icoon in je taakbalk en dan totals.

[ Voor 10% gewijzigd door StaticZ op 06-12-2002 11:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
hu nog niet echt wakker... Bedankt dit was precies wat ik zocht... Aleen netwerkverkeer gaat ook mee... dat is niet zo leuk :(

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:08
edit:
had beter moeten lezen |:(

[ Voor 75% gewijzigd door StaticZ op 06-12-2002 11:20 ]

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Netwerkverkeer gaat ook mee zeg je....

Dan moet je hem op 1 nic instellen.. En niet op beide... Het kan wel...

Maargoed het gaat mij erom hoeveel gaat er door het tweaked modem heen.. Daar kan je geen progje op pc installen.. Ja kan wel maar dan moet je dat op iedere client doen, vervolgens alle totaal downs/upps gaan optellen om te kijken naar je geheel...

Ik wil gewoon alle traffic door het modem zien in Mb's of Kb's
Pagina: 1