Toon posts:

Av' wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat er verschillende soorten avi's zijn...?

Mijn zoon heeft een Trust Spycam 100 PLus gekregen van Sint en daar kan je hele kleine videoclips mee maken. Alles werkt: je krijgt een avi van zo'n 11 seconden. Windows Media Player speelt 'm zonder problemen af.

Maar...

Magix Music Maker (wat hij al tijden gebruikte om avi's en mpg's (uit spelletjes...!) te 'monteren') herkent deze Trust avi's niet!

Kan het zijn dat er verschilende soorten avi's zijn...? Met een andere soort codering? En zo ja, (of zo nee, maakt niet uit): zijn er ook progs waarmee je zo'n avi kan omzetten naar een echt mpg? Of waarmee je dia avi als 'echte' avi kan herkennen?

Verwijderd

yep, duidelijk gevalletje van andere divx versie. www.divx.com

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 19:50:
??? Wat heeft dit met divx te maken...? Het gaat om gewone avi's... Daar heb nog nooit divx voor nodig gehad...

Verwijderd

ik denk dat dat trust ding er tijdens het opslaan alvast divx overheen gooit om ruimte te besparen. de windows media player ondersteunt standaard een aantal (lang niet allemaal) divx codecs. magix music maker (ik ken dat programma niet of zo hoor) blijkbaar niet.

Verwijderd

Topicstarter
Hm, het filmpje van 11 seconden beslaat 7 Mb... Dat moet met divx beter kunnen...!
Ik ga wel ff op zoek naar een avi -> mpg converter: kijken of het dan wel werkt.

Verwijderd

ja, dan is het idd geen (iig geen goede) divx codec

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:59

Freaked

..

Of download gewoon de nimo pack, daar zitten een hele zooi codec's in... ff zoeken met google naar 'nimo' en je hebt het :D

..

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 19:50:
Denk niet dat een trust phototoestel gaat comprimeren naar divx hoor. Verder kan'k de topicstarter niet helpen.

Mss wijken de beelden die de spycam schiet net iets af van de standaard? En lukt het daarom niet alle spelers om het af te spelen.

[ Voor 21% gewijzigd door ShadowrunR op 06-12-2002 21:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt me inmiddels om met een util van Ulead de avi om te zetten naar mpg. Dat werkt. Maar 't is wel omslachtig en tijdrovend. Maar ach, mijn zoon kan in ieder geval even vooruit...
Pagina: 1