Toon posts:

[Win98] Raar bestands probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds de laaste tijd krijg ik rare foutmeldingen op mijn systeem... 8)7 Aangezien ik winXp wel zag zitten wou ik dit instaleren vanuit windows.. Geeft een fout bij het copieren van cdrom.sy_ .. (dit probleem gaat niet over de instalatie van winXp lees aub verder) ach ja dacht ik cdrom stuk.. ergens van een vriend een andere geregeld.. zelfde probleem...
Vervolgens wou ik nero instaleren.. FOUT! :( De setup kan cdrom.cfg niet aanmaken.. (heel weird dacht ik) Nu vermoede dat mijn hd mischien stuk was aangezien er nog enkele GigaBytes vrij waren. Ik heb de scandisk gedraait en alle fouten (automatisch) laten verbeteren.. Nu opnieuw instaleren... Zelfde fout! Ik kreeg toen het vermoeden dat alles met de naam 'cdrom.*' niet werd geaccepteerd door mijn installatie.. Ik heb dit getest door een simpel word documentje op te slaan met de naam 'cdrom.doc' En tadaaa: "De opgegeven bestandsnaam is ongdig".. Mijn theorie klopt....!!! 8) Maar nu.. hoe kan ik dit irritante probleem oplossen.. Ik wil graag cd-tjes branden als backup dus niet zomaar een volledige format... HELP..

Ronald Broens

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Dit klinkt inderdaad heel freaky. Weet je zeker dat het niet een of ander virus is?

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Voor zover ik de lap tekst snap zo zonder enters (tip voor de volgende keer :Y)): check eens op virussen.

Normaliter zou ik ook zeggen je geheugen te testen met bijv. www.memtest86.com maar dat zal hier wel heel toevallig zijn :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:14

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Met een DOS flop met FDISK erop eens FDISK /MBR uitvoeren.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem opgelost!
Het probleem zat hem in config.sys..
Hierin had ik een dos cd-rom driver staan genaamt 'cd-rom'
ff verwijderen en tadaa.. Het werkt weer!

Ronald Broens