Weet iemand of, en hoe het mogelijk is om Linux de volume instellingen van de geluidskaart te laten onthouden bij het rebooten? Ik heb nl. zo'n Siemens MMI box, welke ik met enkel de bijbehorende Afstandsbediening wens te besturen, masar na elke reboot staat het volume weer op 50% main, 50% pcm, waar er pas bij 90% main /100% pcm redelijk geluid uit mijn stereo komt, voordat ik mijn stereo te ver open zet ter compensatie en dan mijn speakers opblaas als ik een andere geluidsbron ga gebruiken
Gebeurt dat niet automatisch? Welke distro is dat? Bij Debian nl. wel. En het is aumix waarmee je dat regelt. Misschien kan je het Debian script ook wel gebruiken, dat ziet er vrij geavanceerd uit.
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Owkee, dan zal ik me eens over aumix buigen... Zelf gebruik ik slackware, en met bijvoorbeeld mijn eigen pc met SB Audigy werkt dit ook wel gewoon, geen idee eigenlijk waarom het op die MMI niet werkt...
Verwijderd
RedHat gebruikt /bin/aumix-minimal -S (save) of -L (load) tijdens opstarten/afsluiten om dit te doen.
edit:
spuit-11.
.
spuit-11.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 20:28 ]
Ik gebruik RH en heb altijd dat ik eerst de mixer moet starten om het geluid op normaal niveau te krijgen. Daarvoor is het allemaal zacht, daarna prima. Altijd al gehad en ook geen flauw idee wat je hier aan moet doen.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Is het niet gewoon een vinkje aanzetten bij je mixer "load volumes on login" ?woutur schreef op 06 december 2002 @ 02:01:
Ik gebruik RH en heb altijd dat ik eerst de mixer moet starten om het geluid op normaal niveau te krijgen. Daarvoor is het allemaal zacht, daarna prima. Altijd al gehad en ook geen flauw idee wat je hier aan moet doen.
Lekker op de bank
zelf gebruik ik rexima en heb in /etc/rc.d/rc.local gewoon een regeltje staan met:
rexima <en dan hier om alles te laden> (die hou je nog te goed ben op het moment ff niet in linux)
daarmee werkt het perfect
rexima <en dan hier om alles te laden> (die hou je nog te goed ben op het moment ff niet in linux)
daarmee werkt het perfect
"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert
Ik kom net tot de ontdekking (DOH, waarom ben ik daar niet eerder op/achter gekomen?) dat ik mbv rexima, een standaard met Slack 8.1 meegeleverde console mixer dit vanuit command line kan doen...
code:
Should do the trick 1
| rexima vol 90 pcm 100 |
Pagina: 1