[XP] Problemen bij installeren van een netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:15
Ik ben aan het proberen een netwerkkaart in een pc te installeren, maar steeds klapt de installatie van de drivers eruit met de foutmelding: "de gegevens zijn ongeldig (code 1)". Nu heb ik al gezocht op internet en gevonden dat het probleem waarschijnlijk op te lossen is met een verse installatie van XP. Helaas kan ik de pc niet overnieuw niet installeren omdat hij niet van mij is. Zelf heb ik ook al verschillende mogelijkheden geprobeerd, zoals een andere netwerkkaart, een ander PCI slot en SP1 installeren. Dit hielp helaas allemaal niks. Verder weet ik zeker dat de netwerkkaarten werken, omdat ik deze allebei getest heb in een andere pc. De netwerkkaarten die ik gebruikt heb, zijn een realtek 8139 en een intel 21143?? die allebei standaard door XP ondersteund worden. Weet iemand een oplossing voor mijn probleem?

Verwijderd

Misschien de nieuwste driver van Realtek zelf?

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:42

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Nic plaatsen ed. en dan de CD erin en windows eroverheen zetten werkt meestal wel.Je bent echt niet je bestanden(die van iemand anders) kwijt hoor. Let wel op dat je windows in dezelfde directory als de oude Win XP plaatst.

[ Voor 21% gewijzigd door Viking Kvinne op 06-12-2002 06:38 ]

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

Verwijderd

Viking Kvinne schreef op 06 December 2002 @ 06:36:
Nic plaatsen ed. en dan de CD erin en windows eroverheen zetten werkt meestal wel.Je bent echt niet je bestanden(die van iemand anders) kwijt hoor. Let wel op dat je windows in dezelfde directory als de oude Win XP plaatst.
Is het niet zo dat 'documenten/settings' wordt overschreven? Dan ben je toch juist je bestanden kwijt? Je programma's zijn veilig.

Hoe staat in je bios de instelling voor het instellen van toewijzen van IRQ's? PnP Systeem ja of nee. Probeer eens Nee ipv Ja anders

Verwijderd

heb je toevalig een iligale versie van xp dat kan de oorzaak zijn

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Even je netwerkkaart verwijderen in
• configuratiescherm>systeem>hardwar>apparaatbeheer>netwerkadapters>uninstall
• Computer herstarten
Als ie niet automagisch goed installeerd:
• Kaart in andere pci sleuf, herstarten