Een vriend van me heeft sinds een paar dagen een nieuwe computer (AMD XP 2000 op een GigaByte 7VAXP). Maar het systeem is niet stabiel. Vaak vastlopers (vaak net na instalatie van het een of ander). Hele computer die herstart na het renamen van de harddisk (in windows 98 SE). De computer wilde verder 1 keer helemaal niet starten omdat de devices van de primaire IDE (Harddisk en CD-Rom speler) niet meer werden gedetecteerd. Maar de brander (op secondairy IDE) zag de Bios wel ! Bios auto-detect kon geen devices detecteren op de primairy IDE. Vreemd genoeg kon ik dit verhelpen door de computer spanningloos te maken met de schakelaar op de voeding. Hierna starte de computer weer gewoon op en waren alle devices te zien.
Ik zelf denk dus aan een fabrikage fout op het moederbord.
De winkel vertelde tegen hem dat het aan de MBR (Master Boot Record) zou liggen en dat hij de schijf moest formateren en windows opnieuw instaleren. Verder zou KaZaa Lite ook een instabiel systeem kunnen geven.
Dat verhaal van die MBR is toch onzin ? Ook al is de MBR vergald dan nog moet ik de schijf toch zien in de BIOS ! Toch ? En dat van KaZaa Lite vind ik ook erg vaag....8)7
Wie heeft een idee wat het zou kunnen zijn ? En wat vinden jullie van hetgeen de winkel geeft als oorzaak.
Ik zelf denk dus aan een fabrikage fout op het moederbord.
De winkel vertelde tegen hem dat het aan de MBR (Master Boot Record) zou liggen en dat hij de schijf moest formateren en windows opnieuw instaleren. Verder zou KaZaa Lite ook een instabiel systeem kunnen geven.
Dat verhaal van die MBR is toch onzin ? Ook al is de MBR vergald dan nog moet ik de schijf toch zien in de BIOS ! Toch ? En dat van KaZaa Lite vind ik ook erg vaag....8)7
Wie heeft een idee wat het zou kunnen zijn ? En wat vinden jullie van hetgeen de winkel geeft als oorzaak.