Voeding tikt: proc of mobo dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:32
Ik heb een ecs elitegroup k7s5a moederbord met een amd xp 1600+ en een coolermaster koeler.

Na een grondige schoonmaakbeurt heb ik de pc opnieuw aangezet en toen begon de voeding te tikken. Na een paar seconden viel de pc uit en kon ik hem niet meer aanzetten. Als ik de voedingstekker eruit trek en opnieuw insteek kan ik hem weer aanzetten maar dan weer hetzelfde.

Ik heb daarnaa alles eruit gehaald inc proc en koeler.

Toen gaf de voeding geen tikken bij het aanzetten.

Toen de koeler zonder proc toen deed de voeding ook normaal

Toen de proc met koeling en toen kreeg ik weer het getik.

Ik heb onderhand een nieuwe voeding gehaald en deze geeft hetzelfde getik.

Weet iemand of mijn mobo of mijn proc kapot is?

Of nog beter weet iemand of ik dit probleem makkelijk kan oplossen?

Ik heb alles al geprobeerd dat in mijn macht stond en ben nu onderhand 3 dagen verder.

Verwijderd

Het is niet de cooler die tikt?

Of de cooler die een draadje of iets dergelijks raakt?

Als je mobo kapot is gaat hij naar mijn weten niet vreemd tikken ofzo, dus ik zou het probleem toch eens verder onderzoeken bij de cooler/cpu/voeding ??

Wat heb je er overigens nog meer aan hangen??

Je kunt namelijk wel 2x 200 watt voeding geprobeerd hebben, maar als die 4x40gb, een dikke geforce 4 en weet ik wat voor geluidinstallaties moet trekken haalt ie het niet ;)

Zwaardere voeding nodig is dus ook nog een optie....

• aequitas
Ik heb alles eraf gehaald zoals hierboven beschreven. Ook koeler en processor. Dan doet de voeding normaal. Als ik alleen de processor erop doe (verder helemaal niks) dan geeft de voeding tikken en niet de ventilator. Ik heb al 2 voedingen geprobeerd en ze doen het allebij nog dus aan de voeding ligt het niet.

Dus voeding niet
Andere kaarten (mem pci agp) ook niet
Ventilators niet
Extra hardware niet.

Dan blijft over:

mobo of
processor stuk

Maar welke weet ik niet en ik heb geen geld om allebij nieuw te kopen.

[ Voor 27% gewijzigd door aequitas op 05-12-2002 21:19 ]

Verwijderd

aequitas schreef op 05 december 2002 @ 21:17:
Ik heb alles eraf gehaald zoals hierboven beschreven. Ook koeler en processor. Dan doet de voeding normaal. Als ik alleen de processor erop doe (verder helemaal niks) dan geeft de voeding tikken en niet de ventilator. Ik heb al 2 voedingen geprobeerd en ze doen het allebij nog dus aan de voeding ligt het niet.
Je wilt dus zeggen dat je pc een poosje gedraait heeft (xp1600, of wat was het?) zonder koeling enzo??

--> proc kapot :D :+

Zo'n cpu-tje kan nog geen 5 seconde zonder koeler joh...
Enfin, hoeveel watt is die voeding geweest, heb je de cpu wel goed teruggeplaatst etc.??

• aequitas
de voeding is 300w allebij die ik heb geprobeerd. De proc heb ik minder dan 5 sec zonder koeling laten draaien, koelblok er wel op maar niet aangesloten dus daar zal ie wel iets langer dan 5 sec zonder hebben gekund.

Ik heb alles goed teruggezet zo slim ben ik nog wel. Die proc past er maar op 1 manier in.

Verwijderd

aequitas schreef op 05 december 2002 @ 21:25:
de voeding is 300w allebij die ik heb geprobeerd. De proc heb ik minder dan 5 sec zonder koeling laten draaien, koelblok er wel op maar niet aangesloten dus daar zal ie wel iets langer dan 5 sec zonder hebben gekund.

Ik heb alles goed teruggezet zo slim ben ik nog wel. Die proc past er maar op 1 manier in.
Ermm, tja, beetje lastig zo aangezien ik het zelf niet kan zien, ik zou zeggen, check de cpu of de core niet afgebroken is, en als je zeker weet dat die niet te warm is geworden zal het daar wel niet aan liggen....

Het moet dus wel het moederbord zijn geweest wat kapot is :(
Enfin:
de pc opnieuw aangezet en toen begon de voeding te tikken. Na een paar seconden viel de pc uit en kon ik hem niet meer aanzetten. Als ik de voedingstekker eruit trek en opnieuw insteek kan ik hem weer aanzetten maar dan weer hetzelfde.
ziet er toch naar uit dat het een brakke voeding is....
Heb je niet per ongeluk iets heel doms over het hoofd gezien ofzo :?
Lijkt me stug dat zoiets zomaar kapot gaat... denk eerder dat je voeding het toch niet aan kan.....

• aequitas
de voeding is het zeker niet ik heb al 2 voedingen gebruikt en allebij hetzelfde resultaat. Allebij 300w en allebij doen ze het nog.

Ik heb echt geen extra hardware eraan hangen dus het vermogen is het niet.

Ik heb het probleem alleeen als ik mijn processor eraan hang. Dus wil ik weten of dit aan de processor of het moederbord ligt.

Verwijderd

Ik snap je vraag wel, maar mij lijkt het zeer onwaarschijnlijk dat na een (ik neem aan voorzichtige) schoonmaakbeurt zomaar je proc of mobo kapot is....

Enfin, als je zeker weet dat de cpu niet te heet is geworden, en dat er niets van de core oid. af is, dan is dus je mamaplankje kapot (is je enige eigen conclusie ;))

Verwijderd

Zo te "horen" heeft jouw CPU de geest gegeven.De AMD kan maar 1 of 2 sec zonder of slechtzittende koeler.Het MB is meestal nog goed.Probeer eens van iemand een CPU te lenen,mag ook Duron zijn.

• aequitas
ik heb het foutzoeken al opgegeven. Ik vraag me pa wel ff of die de mobo meeneemt naar zijn werk en daar kan laten testen.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:50
En wat was het nu als ik het vragen mag? Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem :/

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:56

Thandor

SilverStreak

Je schopt nu een topic van 6 jaar oud omhoog :o. Ik denk niet dat je nog antwoord gaat krijgen van de topicstarter ;).

Je kunt het beste even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ter hand nemen en het systeem troubleshooten :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.