[w2k sbs] DHCP lease wordt niet vernieuwd

Pagina: 1
Acties:

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:24

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een zeer vreemd probleem met een Windows 2000 SBS en DHCP lease van internet, deze wordt na het verstrijken van van de lease tijd niet vernieuwd. Ook krijg ik geen nieuwe lease als ik "ipconfig /release" en daarna "ipconfig /renew" doet. Volgens mijn internet provider hebben ze nog nooit eerder deze klacht gehad en wisten ze ook niet hoe ik het op kon lossen.

Wat ik zelf heb gedaan is gezocht op het forum maar kon niets vinden wat op mijn situatie slaat, ook heb ik google gebruikt maar dit leverde ook niet het gewenste resultaat, daarna heb ik bij ntfaq gekeken maar ook hier was niets te vinden.
Als laaste poging aan m'n kant, heb ik ook het gehele netwerk verwijderd en opnieuw geinstalleerd ook de protocollen enzo. Dit leverde helaas niets op.

Wat ik zelf denk is dat ik iets over het hoofd zie alleen ik weet niet wat en daarbij weet ik even niet meer waar ik moet zoeken.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

w2k sbs ?

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
w2k sbs betekend Windows 2000 Small Business Server

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ontopic: firewall die iets te veel blokkeert? Bij opstarten is een personal firewall nog niet per se actief en krijg je dan wel een IP.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Ik heb in den beginne van mijn internet ervaringen ook zoiets gehad...

Bij mij ip-adres kreeg ik een verkeerd subnet mask mee...
Ik had daardoor helemaal geen verbinding met het internet, ik neem aan dat jij dat wel hebt.. (??)

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Ik heb nog geen firewall geinstalleerd of geactiveerd F_J_K. Ik vergeet te melden als ik de computer gewoon laat gaan dat ik na 12 uur een 169.xxx.xxx.xxx ip adres krijg. Pas als ik de computer reset dan pas krijg ik weer internet verbinding. Ook als ik het ip nummer vast zet met subnet, dns enz dan heb ik na 12 uur weer geen verbinding

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Probeer indien mogelijk eens een uurtje een andere PC aan te sluiten (je zult misschien de (kabel?)modem moeten resetten om weer een IP te krijgen, ik wet niet hoe jouw ISP dat regelt). Er is een kleine kans dat het aan de modem ligt.

Subnet masker staat trouwens goed?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

we_are_borg schreef op 05 december 2002 @ 20:43:
Ik heb nog geen firewall geinstalleerd of geactiveerd F_J_K. Ik vergeet te melden als ik de computer gewoon laat gaan dat ik na 12 uur een 169.xxx.xxx.xxx ip adres krijg. Pas als ik de computer reset dan pas krijg ik weer internet verbinding. Ook als ik het ip nummer vast zet met subnet, dns enz dan heb ik na 12 uur weer geen verbinding
Hmmm..

Ik ga mee met het modem argument van F_J_K.

Het lijkt erop dat de DHCP-relay agent (?) in je modem niet goed werkt, en na 12 uur z'n adres kwijtraakt.
Dat verklaart waarschijnlijk ook waarom je zelfs met een vast ingesteld IP na 12 uur (da's een redelijk standaard tijd waarop een ISP z'n scope refreshed) opeens geen verbinding meer hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
F_J_K en BackSlash32 bedankt voor jullie reactie ik heb i.d.d. nog geen andere computer geprobeerd dat ga ik van de week eens doen. De modem zelf geeft geen ip uit dat doet de DHCP server van de provider zelf. De modem is geconfigureerd als bridge. Het is wel zo dat als je de computer reset gewoon weer kan internetten. Ik zit er toch over na te denken om de server te formateren en opnieuw te installeren. Er staan maar een paar bestanden en databases op, die op een andere partitie staan die blijven toch staan en die ene active dir die is zo weer aangemaakt. Ik denk dat dit de snelste manier is.

Alleen schiet me iets te binnen, heeft een server trouwens een service lopen die te maken heeft met DHCP kan dit ook het probleem zijn (kan momenteel niet controleren), of heeft hij dit niet omdat hij juist een server is.

• Reptile209
  • Laatst online: 08:44

Reptile209

- gers -

Ik heb met @Home een tijdje hetzelfde probleem gehad: een lease van 24 uur die vervolgens alleen door een reset te vernieuwen is. Alle drivers geupdate, compleet netwerkdeel van Win98 opnieuw geinstalleerd, weer de drivers :)...
Uiteindelijk was @Home klaar met het lopende onderhoud (m'n CName ging weer van xxx.nodemove.home.nl naar xxx.ensch1.ov.home.nl, leasetijd naar een week) en het probleem was opgelost.
De helpdesk kon me ook niet meer vertellen dan "er is onderhoud ja... duurt even... geduld aub".

Welke provider heb jij??

edit:
bij mij hielpen vaste instellingen overigens wel, dus misschien toch je eigen kaartje...

[ Voor 11% gewijzigd door Reptile209 op 06-12-2002 18:12 ]

Zo scherp als een voetbal!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Ik heb DutchDSL 8Mbit verbinding.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

[interested] Heb je het nog op kunnen lossen?

Localhost is where the heart is

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Ik ben momenteel ziek dus nog geen kans gehad om het op te kunnen lossen.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

iig beterschap!

Localhost is where the heart is

Pagina: 1