Toon posts:

[gnu/linux] welke snelheid heeft mijn nic?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kun je in GNU/Linux zien op welke snelheid je NIC staat ingesteld. Ik heb er nu een 1G NIC in zitten. Maar ik heb het idee dat hij maar op 100 draait.

ifconfig geeft geen resultaat, /proc/net/* ook niet echt.

Iemand?

Verwijderd

Topicstarter
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 18:41 ]

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Dat zou moeten staan in je kernel-logfiles, /var/log/syslog of /var/log/dmesg.

Ook kan je het natuurlijk gewoon testen door iets groots te kopieren en met een proggie de doorvoer-snelheid bij te houden (bv bwm of netspeed-applet).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Copieren heeft het nadeel dat je van externe factoren, zoals Hub/Switch, netwerkkabels (edit) en de andere kant natuurlijk ;) (/edit), afhankelijk bent... :{.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 19:07 ]

Verwijderd

mii-tool
Werkt alleen niet goed bij Realtek kaartjes

• ajvdvegt
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 19:07:
Copieren heeft het nadeel dat je van externe factoren, zoals Hub/Switch, netwerkkabels (edit) en de andere kant natuurlijk ;) (/edit), afhankelijk bent... :{.
Da's waar, maar als het sneller gaat dan 11MB/s weet je in iedergeval zeker dat het wel werkt :)
Maar ook om snelheden die nog veel hoger liggen, zo tegen de 100BM/s aan is het kopieren van een bestand geen oplossing, dat trekt je HD uiteraard niet. Moet je /dev/null maar gaan vullen met /dev/zero ofzo :)

[off topic]
Waarom kan ik de code voor jouw laatste smiley niet vinden in de lijst? Zijn er 'geheime' smileys om GoT, of ben ik gewoon scheel?
code:
1
:{

[/off topic]

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

ajvdvegt schreef op 05 December 2002 @ 19:37:
Maar ook om snelheden die nog veel hoger liggen, zo tegen de 100BM/s aan is het kopieren van een bestand geen oplossing, dat trekt je HD uiteraard niet. Moet je /dev/null maar gaan vullen met /dev/zero ofzo :)
Hm, source=192.168.0.1:/dev/zero, dest=192.168.0.2:/dev/null? Dat noemen wij netwerkvervuiling. :P. Maar 't zou wel werken ja.
[off topic]
Waarom kan ik de code voor jouw laatste smiley niet vinden in de lijst? Zijn er 'geheime' smileys om GoT, of ben ik gewoon scheel?
code:
1
:{

[/off topic]
:/ (": /") staat er wel in (onderste rij, nummer 6), zal wel veranderd zijn van Topix->React met backwards compatibility layer ofzo... Zouden ie anderen nog werken? ^), *;, e.d. (edit: ja het werkt!)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 20:20 ]

• ajvdvegt
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 20:19:
[...]
Hm, source=192.168.0.1:/dev/zero, dest=192.168.0.2:/dev/null? Dat noemen wij netwerkvervuiling. :P. Maar 't zou wel werken ja.
[...]
Netwerkvervuiling? Een constante stroom nullen, is dat vervuiling? O-)
:/ (": /") staat er wel in (onderste rij, nummer 6), zal wel veranderd zijn van Topix->React met backwards compatibility layer ofzo... Zouden ie anderen nog werken? ^), *;, e.d. (edit: ja het werkt!)
Idd, met die code staat-ie er wel in. En ik ken nauwelijks icoon-tekencombinaties uit m'n hoofd, dus ik had geen idee dat die code was verander met de nieuwe forum software. Tnx anyway.

Verwijderd

Die leer je vanzelf uit je hoofd als je een tijdje op fok!forum hebt meegewandeld. :X. :X. :X. (don't ask! :P).
Pagina: 1