Toon posts:

AMD 2100+ tray of boxed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat raden jullie mij aan een tray of een boxed versie..

Is die koeler wat die je erbij krijgt als je een boxed versie koopt?

Zit er verschil tussen deze uitvoering?

Garantie?

Wat is trouwens beter te overclocken een XP2000 of een XP2100?

Moet ik op leten op de kleur van de CPU, groen of bruin??

Trouwens ik heb een Kanie Hedgehog 294M + YS-tech (die regelbaar is)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 18:56 ]

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:35

reiker

dan jij!

ik zou altijd gaan voor een tray versie, juist omdat je dan zelf een koeler kan uitzoeken. maar dit is natuurlijk wel persoonlijk... je kunt ook denken dat AMD er geen slechte koeler op zet, omdat hun klantjes dat niet leuk gaan vinden.
(je kunt natuurlijk ook denken dat ze dat wel doen zodat de verkoop van procs stijgt, maar dat lijkt me sterk)

edit:
als het goed is, is er (behalve de aanwezigheid van een koeler) geen verschil tussen een proc die "trayed" of "boxed" verkocht wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door reiker op 05-12-2002 18:47 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:10

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 18:40:
Wat raden jullie mij aan een tray of een boxed versie..
Maakt eigelijk niets uit, bij de boxed krijg je een cooler en volgens mij ook een jaartje extra "garantie" Dus als je toch een standaard cooler wilt hebben zou ik de boxed kopen. Wil je een speciale cooler kopen dan koop je een tray versie.
Is die koeler wat die je erbij krijgt als je een boxed versie koopt?
Coolermaster of AVC volgens mij iig beide AMD centified verwacht echter geen monster van een cooler (prestatie/geluidsniveau). (AVC heeft wel mooie coolers zoals de abs-zero)
Zit er verschil tussen deze uitvoering?
Ja dus...garantie+cooler+verpakking, tussen de cpu's zit in feite geen verschil.
Wat is trouwens beter te overclocken een XP2000 of een XP2100?
Moet ik nog leten op de kleur van de CPU, groen of bruin??
De kleur geeft aan waar ze gebakken zijn als ik me niet vergis. Als je dan toch een nieuwe cpu koop, koop er dan eentje van de tbred stepping deze zijn verder te oc'en en draaien standaard met een lagere vcore waardoor ze minder warm worden (de palomino core wordt echt warm@2100+). Je kunt aan de desbetreffende verkoper vragen of hij deze cpu's heeft of je kan er zelf even op letten. De ouwe cpu's met de palomino core zijn nog flink in omloop dus let er goed op.

Uiterlijke kenmerken:
Palomino: -Vierkante core
-Weerstanden condenstors aan de onderkant
Tbred: -Rechthoekige core
-Weerstanden aan de bovenkant rondom de core.

Mmm, ik zie net dat dit soort topic ook ruim in oploop zijn met de omega search vind je er meer dan genoeg.

[ Voor 5% gewijzigd door MaDLiVe op 05-12-2002 18:50 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Wel 1 verschil.

De boxed versie heeft 3 jaar garantie, de tray 1 jaar..

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Boxed heeft een betere garantie regeling meende ik :)

'k zou btw voor 2100+ gaan, en niet de 2000+. De 2000+ is namelijk nog de palomino core met wat pech.... (niet te OC-en dus)

• MaDLiVe
  • Laatst online: 13:10

MaDLiVe

.-Observer-.

Cutebritney schreef op 05 December 2002 @ 18:49:
Boxed heeft een betere garantie regeling meende ik :)

'k zou btw voor 2100+ gaan, en niet de 2000+. De 2000+ is namelijk nog de palomino core met wat pech.... (niet te OC-en dus)
2100+ wordt ook nog met palomino core geleverd. (ECL en astra benelux leveren ze random per zending je moet dus net geluk hebben). Vanaf de 2200+ zijn het standaard tbred core's.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

de cooler die bij de boxed versie zit is 10 x kut gewoon een standaard coolermaster coolertje van ong 30db en die net aan koelt reken met temps op idle zo'n 40~45 graden en stressed 50 ~ 60 graden hangt af oa van de kast en de airflow...

1 voordeel aan boxed is 2 jaar meer garantie echter het blijft een zoals AMD het omschrijft claimgarantie.... dus je hebt eigenlijk geen directe garantie pas als AMD toegeeft dat het een fout van hun is dan krijg je je garantie anders is deze doorgebrand, licht beschadigd of aan ESD bloot gesteld...

• Speedy-J
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Garantie is 3 jaar en je krijg er een mooie AMD casebadge bij :Y) ,Boekjes en een grappige kewler die bij mij gelijk de kliko inging :)

Erhh OC-en... is geluk hebben tegenwoordig :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Check de AMD garantievoorwaarden betreffende 'Boxed' en 'Non-Boxed' processoren :) Kijk naar het prijsverschil en bepaal of dat die extra garantie waard is (bij een paar Euro's zou ik zeggen van wel!). Verwacht geen hi-end HSF maar die kun jezelf altijd nog kopen ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
neem een boxed voor die paar pleuros meer .. maar die cooler vind ik zelf bagger maar voor die garantie is het beter :P

Verwijderd

Neem van mij aan; neem altijd de boxed versie. Kost een paar euro meer, maar veel minder gezeik over garantie. Koop een goede koeler en bewaar de orginele in geval van problemen.

Heb t op mn werk al zo vaak meegemaakt, dat we geen garantie hadden, omdat het geen Orginele koeler was

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 22:03

Freaked

..

Ik heb hier zelf een amd thunderbird 1000 boxed, maar ik vind er maar een pokke lawaai uitkomen.. volgende keer neem ik een tray :D

..

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 10:49
'k had ook een boxed exemplaartje.
Koeler wegens geluidsoverlast toch vervangen door een Zalman.
Nou is ie stiller en koelt ie zelfs beter!

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Je moet de cooler bewaren voor de garantie (zoals mave zei), soms zie ik mensen die hun inbox cooler van intel of amd verkopen, maar die heb je nodig voor je garantie (staat serienr op cooler)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een bruine cpu XP2000+ nu staat erop de core:

AGOIA is dit de overclock versie????

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Please, laten we on-topic blijven en geen vragen stellen over XP batch/productie nummers en overclockability. Kun je sowieso beter in DOC zijn lijkt me ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1