Toon posts:

[Winamp] krakend geluid wanneer ik veel tegelijk doe..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb een vreemd probleem bij mn laptop. Wanneer ik "veel" dingen tegelijk doe op mn laptop (Dell Inspiron 7000, 366 MHZ, 256 MB RAM, ESS Maestro) gaat het geluid van winamp kraken... :'( Als ik hem dan op stop zet en dan weer op play, is het krakende geluid weer weg :? Ik had eerst windows xp erop staan, maar daarbij was het heel erg. Nu bij windows 2000 is het kraken veel minder, maar af en toe gebeurd het toch nog. Mn gevoel zegt dat het niet iets met de hardware te maken heeft, maar misschien toch wel, ik weet het niet... Eerder had ik hier ook al een topic over geopend en toen beweerde iemand dat het kwam doordat mn HD zou gaan crashen... Nou nog steeds geen gecrashte HD, gelukkig maar :P Heeft iemand ervaring met dit probleem??!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:04

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

welke geluidskaart? ik heb er met een SB Live wel eens wat last van lama :P

hmm, heb je het gelijk bij een verse installatie al? en wat heb je allemaal open als ie gaat kraken?

[ Voor 48% gewijzigd door sh4d0wman op 05-12-2002 18:22 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk heb ik heel erg weinig draaien. NAV staat uitgeschakeld, messenger staat meestal online, verder niks eigenlijk. Ik gebruik deze laptop vooral om te surfen (IE6) of tekstverwerking (Word 2000). Ik heb er net een schone installatie op staan: Windows 2000 SP3 NL... Ik heb al wat dingen geprobeerd in winamp: buffer groter kleiner maken, support voor oude geluidskaarten etc etc. Maar ik ben er nog niet echt uit. Het is gewoon jammer dat ik niet kan surfen en muziek luisteren tegelijk :'(

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Zet in winamp je output buffer groter

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op 05 december 2002 @ 18:27:
Zet in winamp je output buffer groter
Heb ik al geprobeerd, k geloof niet dat het helpt.. :?

• sh4d0wman
  • Laatst online: 18:04

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

swap in gebruik voor windows?
had je het ook met IE 5.x?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
IE 5, das wel heeeeel lang geleden :P Ik geloof niet dat het per se iets met IE te maken heeft, misschien wil ik gewoon teveel van mn laptop.... Op zich zou het toch moeten kunnen lijkt me.

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

had ik ook lastvan op een wat oudere laptop, probeer even directsound als geluid out soort, anders nieuwere drivers voor je geluidskaart die directsound ondersteunt.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Zou ook zeggen dat het een driver probleem is. Heb ook wel 's met creative kaartjes gehad dat ze met bepaalde versie van een driver haperen of kraken en met een andere driverversie niet |:(

Verwijderd

Topicstarter
Yngwie- schreef op 05 december 2002 @ 20:43:
Zou ook zeggen dat het een driver probleem is. Heb ook wel 's met creative kaartjes gehad dat ze met bepaalde versie van een driver haperen of kraken en met een andere driverversie niet |:(
Hmm, dan ga ik de support site van Dell maar ns afspeuren naar drivers :P Ik hoop dat ze die nog voor Win2k hebben geschreven...

Alleen NT4 drivers, gaat dat lukken denk je?! Of kan ik dat beter maar niet proberen?!

1
edit:
ik heb het gewoon maar geprobeerd, misschien helpt het. Het valt me mee dat ik nog geen vage crashed heb gehad... :P

:'(
2
edit:
nog steeds gekraak...

3
edit:
ik denk dat ik gewoon maar moet opgeven dat dat geluid goed gaat werken met windows 2000. Terug naar windows 98 lijkt me niet zo relax... In januari ga ik mn nieuwe Dell Dimension kopen en dan heb ik geen problemen meer :9

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 21:46 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

heb je de output in winamp wel op DirectSound staan?? Dat werkt vaak beter als de standaard Wavemapper, vooral als je je systeem zwaar belast.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

limoentje schreef op 05 December 2002 @ 22:24:
heb je de output in winamp wel op DirectSound staan?? Dat werkt vaak beter als de standaard Wavemapper, vooral als je je systeem zwaar belast.
mijn zusje had hier ook last van. en idd, probeer eens te wisselen met die outputs, en de buffergrootte, kom je al een heel eind ;)
[kraakt nogsteeds iets, maar heel weinig meer.

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat gewoon op directsound en buffer groter/kleiner maken heeft niet echt invloed. Ik kan wel andere outputs gaan gebruiken, maar directsound is geloof ik de enige goede...
BTW, met windows media player heb ik ook gekraak. kweenie of dat iets voor jullie duidelijk maakt...?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 09:39 ]

Verwijderd

Heb je je playback van je microfoon niet aanstaan? Kan me voorstellen dat je dan de harde schijf hoort :+
Het lijkt toch echt een driverprobleem volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 09:48:
Heb je je playback van je microfoon niet aanstaan? Kan me voorstellen dat je dan de harde schijf hoort :+
Het lijkt toch echt een driverprobleem volgens mij.
Hmm, ik heb de mic uitgezet :P zou wel relax zijn als dat het probleem zou zijn. Zelf denk ik eigenlijk eerder dat het de driver is....Maarja Dell heeft geen windows 2000 drivers meer geschreven voor mijn laptop....

Verwijderd

Je kunt proberen in de bios "PCI Latency timer" van 32 naar 64 te zetten of als ie op 64 staat op 32.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 10:28:
Je kunt proberen in de bios "PCI Latency timer" van 32 naar 64 te zetten of als ie op 64 staat op 32.....
wat houd dat in?!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 16:26

DaOverclocker

Overclocker for life...

kdenk niet dat dat op een laptop kan......de latency veranderen, daar is het bios te beknopt voor. Je kan altijd ff kijken in je bios natuurlijk. en die latency heeft iets met de wachttijden te maken voor lees en schrijf tijden op je pci dacht ik ;)

systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, niet kunnen vinden....ik denk dat het een verloren zaak is. In ieder geval bedankt voor de hulp!

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 23:53

Freaked

..

Misschien ligt het ook wel aan winamp 3.. dat vergt veel meer gebruik van je computer. Probeer winamp 2 gewoon te downloaden, t zal een stuk beter lopen..

..

Verwijderd

installeer IE5 of 5.5 terug. Die vergen een stuk minder van je pc

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 10:39:
Hmm, niet kunnen vinden....ik denk dat het een verloren zaak is. In ieder geval bedankt voor de hulp!
Ik heb winamp 2 en om nou terug te gaan naar IE5 :?

• Neogenic
  • Laatst online: 17-03-2022
Probeer 's Winamp3 (custom install zonder videocrap etc.) met de nieuwste plug-in update jawel regelrecht van die rakker die ze onwikkeld voor Nullsoft.
http://www.blorp.com/~peter/

(ja de pack van 360kB)

Verwijderd

Topicstarter
Wow, ik geloof dat dit werkt! Thank you man! _/-\o_

edit:
Nouja, het gekraak is minder geworden, maar het is er nog steeds. De enige oplossing is terug gaan naar windows 98 :? Maarja dat zuigt zo verschrikkelijk :7 Het wordt gewoon nog ff wachten op mn nieuwe computertje geloof ik

[ Voor 246% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 09:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu winamp 2.81 en de speciale output plugin van www.blorp.com/~peter en al het gekraak is weg!!!! Een aanrader :P

Verwijderd

Dit probleem had ik toen ik de mp3pro-codec ging installeren. Toen heb ik winamp weer opnieuw geinstalleerd..probleem was opgelost.
Pagina: 1