Toon posts:

norton ghost bootable cd?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop waar vandaag windows xp opnieuw opgezet is. Het is vrij lastig om al die wireless verbindingen en dergelijke te configureren dacht ik dat het handig zou zijn om een image van mijn c-schijf te maken zodat ik dit niet steeds hoeft te doen.

Probleem!!!! Ik heb geen diskette drive!!!

Nu wil ik met norton ghost een image maken. Normaal gaat dit met een opstartdiskette (probleem dus!!!). Kan ik met Norton ghost een opstart cd maken??

Ik heb al geprobeerd om de opstartdiskette naar cd te copieren echter dan wil hij niet booten via de cd.

Hoe kan ik dit oplossen? Is er een ander programma waar dat wel mee kan?

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
eerst de data van je disk op harddisk zetten, dan met nero bootable cd maken....

bij opstartbaar logisch station kies je voor je disk drive <a:>
dan sleep je de data die op het schijfje stond van harddisk naar cd

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

het problem is dat hij geen a heeft

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

met nero, kan je ook een backup van je hd maken.
je kan dan alleen niet comprimeren.

maar waarom zit dit in [OH]? ik zal wel een move aanvragen naar Opslagmedia & I/O Controllers

[ Voor 37% gewijzigd door job op 05-12-2002 18:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is nu juist dat windows xp met office xp 2,5gb inneemt. Dit kan niet op cd.

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
ow jawel :) in norton ghost kan je een image in stukken hakken (dit geval 700 MB) en die 1 voor 1 aflopen

Eve char: Warock <TEST>

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik nu een image maken als ik geen norton ghost opstartdiskette kan gebruiken omdat ik geen diskette station heb.

En inderdaad ik dit topic eigenlijk verkeerd geplaatst

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06
Welke VERSIE van Ghost heb je eigenlijk?

(Dat je dat niet meteen ff vermeld zeg! |:( )

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

Verwijderd

Je kan toch gewoon een bootable CD-gebruiken? (bijv Win98 CD).
CD eruit, CD met ghost erop starten en image van je C-partitie op een lege harddisk partitie zetten. Daarna Windows weer starten en met Ghost de image naar CD-R branden.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 18:50:
Je kan toch gewoon een bootable CD-gebruiken? (bijv Win98 CD).
CD eruit, CD met ghost erop starten en image van je C-partitie op een lege harddisk partitie zetten. Daarna Windows weer starten en met Ghost de image naar CD-R branden.
Windows 98 CD's zijn helemaal niet bootable...

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
Ik heb Ghost op een bootable CD gezet, dus het is wel mogelijk.
Ik heb eerst (in een computer met FDD drive) een W'98 bootdisk gemaakt (www.bootdisk.com) en daar het nodige afgehaald zodat Ghost erop past.
Ghost in de autoexec.bat en van die disketten een image gemaakt. (kan met verschillende tools)
Er zijn ook tools waarmee je niet eens een floppydrive hoeft te hebben, maar dat je gewoon op de image zit te werken.
DCF is een oudje (werkt nog onder DOS) maar werkt hiervoor prima.
Daarmee kun je zelfs 1.44 MB images omzetten naar 2.88 MB.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit hoort in OM thuis inderdaad, maar met wat googlewerk is dit wel te vinden..

Je moet gewoon een image van een bootdisk downloaden. Via nero kun je vervolgens dit image gebruiken om je cdrom bootable te maken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.