Toon posts:

Pagina wil niet werken onder Opera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even Opera geinstalleerd om m'n vers gemaakte pagina in te testen, nu blijkt ie totaal niet te werken :{

Screenshot IE/Mozilla

Screenshot Opera 7

URL van de site

Het hele menu valt weg en de lettertypes kloppen niet :(

Volgens W3C zaten er geen fouten in de HTML dus daar kan het niet aan liggen, iemand een idee?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

move > W&G

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:27

mulder

ik spuug op het trottoir

Zou iets met javascript kunnen te maken hebben, in ieder geval > W&G

[ Voor 11% gewijzigd door mulder op 05-12-2002 18:15 ]

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
ligt volgens mij idd aan javascript.. naja anders hebben die opera users pech.. gebruik dan ook een fatsoenlijke browser

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 18:15:
ligt volgens mij idd aan javascript.. naja anders hebben die opera users pech.. gebruik dan ook een fatsoenlijke browser
dat meen je niet serieus he? :D hmm ik vrees van wel :/

Opera is een behoorlijk fatsoenlijke browser, ook al ondersteunt hij op het moment niet alle dingen die je graag zou willen zien...
...maar dat is met Internet Explorer net zo :) Dankzij het grote marktaandeel dat MSIE heeft stimuleert het met z'n geweldige foutafhandeling ook nog eens het schrijven van slordige code, er zitten veel security leaks in, pseudo-elements worden nauwelijks ondersteund, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Kijk eens naar je eigen code: in je navigatieframe staat in de scripts onder andere self.status = "eenberichtje", maar dit is al crap, aangezien een frame geen statusbalk heeft. Misschien moet je dus eerst eens fatsoenlijke code kloppen (geldt ook voor je HMTL trouwens) en kom dan eens met een opmerking als 'Opera zuigt'...

nee, ik ben geen Opera fan, maar ik heb wel een hekel aan kortzichtige opmerkingen :)

Je emailadres in je profiel vind ik trouwens ook niet bepaald getuigen van respect, laat staan je behulpzaamheid :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 19:51:
[...]

dat meen je niet serieus he? :D hmm ik vrees van wel :/

Opera is een behoorlijk fatsoenlijke browser, ook al ondersteunt hij op het moment niet alle dingen die je graag zou willen zien...
...maar dat is met Internet Explorer net zo :) Dankzij het grote marktaandeel dat MSIE heeft stimuleert het met z'n geweldige foutafhandeling ook nog eens het schrijven van slordige code, er zitten veel security leaks in, pseudo-elements worden nauwelijks ondersteund, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Kijk eens naar je eigen code: in je navigatieframe staat in de scripts onder andere self.status = "eenberichtje", maar dit is al crap, aangezien een frame geen statusbalk heeft. Misschien moet je dus eerst eens fatsoenlijke code kloppen (geldt ook voor je HMTL trouwens) en kom dan eens met een opmerking als 'Opera zuigt'...
Volgens W3C klopt de code helemaal.. :? En dat is best een prestatie aangezien hij bij bijna elke pagina fouten geeft (zelfs onder tweakers)
[sub]nee, ik ben geen Opera fan, maar ik heb wel een hekel aan kortzichtige opmerkingen :)
Als alle browsers de code pakken, en zelfs W3C het goedkeurd dan vind ik het nogal fout dat ie dat hele frame niet wil laden.. en dan noem ik het een kut browser (ook omdat je ervoor moet betalen)
Je emailadres in je profiel vind ik trouwens ook niet bepaald getuigen van respect, laat staan je behulpzaamheid :/
vooral serieus nemen.. ik ben zelf toch ook een tweaker 8)7

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
w3c HTML validation valideert natuurlijk niet je scripts en stylesheets, dus je pagina wordt alleen goedgekeurd op HTML (als je daarmee valideert dan).

Human Bobby

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 15:53

Dommel

Professioneel Software Sloper

offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 16:45:
(ook omdat je ervoor moet betalen)
[/quote]

Voor Opera hoef je niet te betalen alleen heb je dan constant een reclamebanner boven in je beeld. Wil je die kwijt dan betaal je er voor anders niet :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Topicstarter
Voor Opera hoef je niet te betalen alleen heb je dan constant een reclamebanner boven in je beeld. Wil je die kwijt dan betaal je er voor anders niet
Dat bedoel ik.. maar wil je de originele Opera zoals ie bedoeld is dan moet je dokken :)

Verwijderd

Volgens mij heb ik het probleem gevonden:
Je bent in de script tag een comment tag begonnen <!-- maar je hebt hem niet beeindigd
Dat is waarom je code wel valideert, omdat alles binnen de script tag in principe wordt afgehandeld door de script interpreter (totdat er "</" staat).
In Opera7 wordt dit kennelijk toch gezien als een comment tag (die in dit geval niet wordt afgesloten). Dat is wel een browserbug ja.

Toch vind het verder een heel aardige browser: rendert pagina's lekker snel, subliem in css en is nu ook heel redelijk in dhtml. En dan heb ik het nog niet gehad over tab support. (Maar ja, ervoor betalen, dat gaat me te ver ;))

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 17:04:
Volgens mij heb ik het probleem gevonden:
Je bent in de script tag een comment tag begonnen <!-- maar je hebt hem niet beeindigd
Dat is waarom je code wel valideert, omdat alles binnen de script tag in principe wordt afgehandeld door de script interpreter (totdat er "</" staat).
In Opera7 wordt dit kennelijk toch gezien als een comment tag (die in dit geval niet wordt afgesloten). Dat is wel een browserbug ja.

Toch vind het verder een heel aardige browser: rendert pagina's lekker snel, subliem in css en is nu ook heel redelijk in dhtml. En dan heb ik het nog niet gehad over tab support. (Maar ja, ervoor betalen, dat gaat me te ver ;))
thnx nu doet ie het ;)

ziet er nog steeds verrot uit in opera maarja

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 17:13:
[...]

thnx nu doet ie het ;)

ziet er nog steeds verrot uit in opera maarja

Laten we het verder ontopic houden.. Dit lijkt me geen Opera goed of fout discussie, maar simpelweg jouw HTML en CSS :)

Zo sluit je in je onderste frame (footer) je CSS niet af..

code:
1
2
3
4
5
<style type="text/css">
body,td,tr { 
font: normal 12px arial;
margin: 0px;
</style>

Verwijderd

Mmm ja het ziet er nog steeds niet helemaal in Opera uit als bij de andere, maar dat kan ook aan je document liggen hoor.
Het inspringen van het eerste plaatje kun je oplossen door in je body selector padding:0px; toe te voegen.
Het tweede probleem: de plaatjes zijn te dicht op elkaar kun je oplossen door td{border-color:transparent;} toe te voegen. Waarom, dat mag iemand mij ook wel uitleggen. :?
Het wegvallen van het e-mail-adres komt door wat Bosmonster je al had uitgelegd.
Pagina: 1