[php] chmod verandert steeds (hacked)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02-2017
Ok, ik heb dus een siteje waar je foto's ed kan uploaden. Nu gebeurt er steeds iets raars.. eerder kon ik steeds de dir benaderen waar de plaatjes naartoe werden geupload. Als ik dat nu doe, krijg ik het volgende te zien:

Forbidden
You don't have permission to access /blabla/images/ on this server.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.27 Server at www.blabla.nl Port 80

Ikzelf heb nix verandert eerder was deze dir dus gewoon te bereiken. Ik kan wel via ftp nog inloggen op de site en bestanden op de server deleten, maar ik kan geen bestanden meer downloaden. Plaatjes uploaden kan ook nog wel alleen ik kan ze niet bekijken... heel raar allemaal. Ben ik gehacked of ??? Ik kan de chmod veranderen naar 777, maar als ik dat doe staat ie naar een paar tellen weer op het foute chmod. Heel raar allemaal.. ik dacht eerst dat iemand een htacces had upgeload maar ik heb hetzelf geprobeerd en dat lukte dus niet.. ik heb ook al lege htacces geupload maar dat mocht ook niet baten en ook al lege htpasswd??? ik zit in de shit ben ik bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59

chem

Reist de wereld rond

check je access_log, wat er precies fout gaat. Wellicht is de conf aangepast om directory surfing te voorkomen bv.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02-2017
Dat zou kunnen, maar heb ik niet gedaan... als ik de naam van het plaatje intik, kan ik ze wel zien :) maar het is al goed zo denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik neem aan dat je bij een hosting provider zit?
Die zal dat wel regelen voor je dat je geen directory browsing standaard aan hebt, en ook de chmod van 777 (zeer gevaarlijk) naar iets anders veranderen elke X seconden.