Toon posts:

RC5-72 Blijft het brute Force?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Blijft het Rc5-72 project hacken via de brute-force methode?

Ik bedoel er zijn toch wel efficientere opties? Anders duurt het gewoon weer een jaar of 4 :(

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Maar het gaat juist om dat het op deze manier gebeurt ;)

C:\>_

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:03
dus?

Das toch mooi :)

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Idd, weer brute force, gewoon alle mogelijke keys aflopen totdat je de juiste hebt gevonden.

Juist

Verwijderd

Als je een betere manier verzint dan bruteforce wordt je wereldberoemd, mijns inziens.

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 17:42:
Blijft het Rc5-72 project hacken via de brute-force methode?

Ik bedoel er zijn toch wel efficientere opties? Anders duurt het gewoon weer een jaar of 4 :(
Het hele idee achter encryptie is dat er geen snellere manier is om een bericht te ontcijferen dan gigantisch veel mogelijke keys te gaan proberen. Het hele idee achter distributed.net is dat je het niet erg vind om 4 jaar iets zinloos te doen met jouw computer. Als je dat niet leuk vind (voor de stats ofzo), moet je het ook niet doen. Het houd in elk geval nooit op, want er zijn altijd weer moeilijker encryptiealgoritmes te kraken.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:54
IDD... dan moet er eerst een jaar of 4 over nagedacht worden wat een efficientere manier is... en dan zijn wij al weer klaar (met natuurlijk dpc op nr1) :)

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 12:59

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Tsja, ik weet nu al een betere encryptiemethode: rc5-80 ;) (daar hoeft niemand 4 jaar voor betaald te worden om dat te bedenken hoor)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 17:43:
Als je een betere manier verzint dan bruteforce wordt je wereldberoemd, mijns inziens.
je kan ook gokken natuurlijk! ;)

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 20:50:
[...]

Ja, natuurlijk hé, met 4722366482869645213696 mogelijke combinaties heb je een zeer grote kans :p
owja, ik heb die client geinstalleerd, en het lijkt alsof deze ongelooflijk traag werkt.
Normaal haal je toch met een TB1000 Mhz zo'n 1000 ptn per dag ?

• ge-flopt
  • Laatst online: 16:54
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 20:50:
[...]

VOlgens mij is de kans dan even groot... Schiet dus niet echt op.... :P

• David
  • Laatst online: 17-05 21:13
psychodweep schreef op 05 December 2002 @ 21:17:
[...]

Ja, natuurlijk hé, met 4722366482869645213696 mogelijke combinaties heb je een zeer grote kans :p
owja, ik heb die client geinstalleerd, en het lijkt alsof deze ongelooflijk traag werkt.
Normaal haal je toch met een TB1000 Mhz zo'n 1000 ptn per dag ?

De blokjes zijn gegroeid van 2^28 naar 2^32 keys. Logisch dus dat je TB'tje er ietsjes langer over doet.

Dato DUO synth voor twee

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:37
is dat nou 2 tot de macht 32? ja sorry ik ben nu met sinterklaas ff niet zo'n wiskunde wonder

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

maar ik heb ook het id dat de packets veel kleiner zijn normaal zaten er soms in packets 20blocks ofzo nu is het 1 packet 1 block of zie ik dat nu verkeerd???

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 21:11

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 22:13:
maar ik heb ook het id dat de packets veel kleiner zijn normaal zaten er soms in packets 20blocks ofzo nu is het 1 packet 1 block of zie ik dat nu verkeerd???
Helemaal juist...
Aan de ene kant ook wel lekker. Het is allemaal wel duidelijk.
Aan de andere kant zou je meer dataverkeer hebben, maar dat vind ik (als ADSL-gebruiker) verwaarloosbaar.

last.fm

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:04

FutureCow

(C) FutureCow

en dat meer data verkeer valt wel mee. vroeg deed je over 1 paketje van 32 stats-units een half uur ofzo en nu doe je over 1 paketje van 1 stats-untid iets van 18 minuuten (met een Atlhon 1450) dus dat verschilt niet zoveel. alleen dat je dus in de stats maat 80 blockjes haalt per dag en niet meer 1500 blockjes per dag

Verwijderd

Cow_tipping schreef op 05 December 2002 @ 20:22:
Tsja, ik weet nu al een betere encryptiemethode: rc5-80 ;) (daar hoeft niemand 4 jaar voor betaald te worden om dat te bedenken hoor)
Ik denk dat dat denken je veel geld heeft gekost :+ Er bestaan nu ook allang 128-bits encrypties... :D En hoger uiteraard... In Swordfish gebruiken ze 1024, maar die kraken ze in 60 seconden uiteraard... }:O

Verwijderd

[offtopic @ Swodfish = coole film]

btw; de film zelf was iets minder goed beveiligt volgens hier niet nader te noemen P2P netwerken

Verwijderd

btw; de film zelf was iets minder goed beveiligt volgens hier niet nader te noemen P2P netwerken
au ?

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:39

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 20:50:

Brute force is een gok.

Ze genereren gewoon met een key een aantal gecodeerde oplossingen en komt deze overeen met de gecodeerde gezochte boodschap van deze wedstrijd dan kijkt men of deze echt klopt en is de sleutel gevonden.

Met de methode die ze nu gebruiken houden ze de gedane keys bij zodat deze niet opnieuw gedaan worden. Het is een soort van gokken, alleen je houdt bij welke je al gehad hebt :)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Met de methode die ze nu gebruiken houden ze de gedane keys bij zodat deze niet opnieuw gedaan worden. Het is een soort van gokken, alleen je houdt bij welke je al gehad hebt :)
Wat zal het een pokkewerk zijn om het te doen zonder dat het bijgehouden wordt... }:O
Pagina: 1