[HDD] WD600BB werkt tegen

Pagina: 1
Acties:

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-03 15:45

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Topicstarter
Ik heb een WD 600BB Caviar HD gekocht. 60 Gb groot. Vanaf het begin deed die al raar. Ik hoorde een tik, maar dacht, ach dat kan. Data overgezet op die de nieuwe harddisk. Nu doet die het dus raar. Of het systeem herken hem niet of het systeem loopt onwijs traag als die hem herkent. XP komt ook elke keer met een consistentie check of zo. Dit duurt onwijs lang. Heb hem al een keer 2 dagen lang bezig laten gaan. Toen heb ik hem maar uitgezet, omdat het te lang duurd. Wat ook zo vaag was, dat op het moment dat ik dus in de gaten had dit gaat fout (toen werd die nog goed herkent) wilde ik alle data dus weer er af halen en terug zetten op een andere HD. Maar hij geeft elke keer redundantie fout aan. Met het diagnotische tooltje van WD gaf die ook al een error aan. Weet alleen niet meer welke iets van 130 of 133 dacht ik.
Ik heb de HD op drie verschillende systeem geprobeert aan te sluiten. Als slave en master. Soms herkent die hem dus en soms niet. Maar herkent die hem dus, dan wordt systeem onzettend traag. Echt 10 tot 15 min wachten tot je eindelijk bent ingelogt en dan nog eens als je al binnen bent.
Het probleem is dat ik wel graag alle data terug wil hebben.
Wat kan ik doen, wat moet ik doen? Help.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Alle WD's hebben twéé Master jumperinstellingen, heb je daar rekening mee gehouden? Overigens is de Cable Select instelling het beste bij ATA66/100/133 HDD's aan een 80 polige kabel. Heb je ook opgelet hoe de 80-polige kabel is aangesloten? Elk connector hoort op een specifieke plaats :)

Verwijderd

BalusC schreef op 05 december 2002 @ 16:52:
Alle WD's hebben twéé Master jumperinstellingen, heb je daar rekening mee gehouden? Overigens is de Cable Select instelling het beste bij ATA66/100/133 HDD's aan een 80 polige kabel. Heb je ook opgelet hoe de 80-polige kabel is aangesloten? Elk connector hoort op een specifieke plaats :)
Cable Select werkt niet altijd goed, veel schijven willen perse op Master staan, ook al is er al een master, waardoor de schijf dus op Master staat en de andere master wegdrukt.

Gewoon op master/slave/single zetten is het beste. Cable Select kan wel goed werken, maar met harde schijven meestal niet.