Toon posts:

Unreal 2003 dedicated server ut2003.ini

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opzetten van mijn dedicated ut2003 server is mijn opgevallen dat er een paar opties zijn voor bandbreedte tuning.

Het schijnt ook mogelijk te zijn ~10 :9 spelers op een @home kable aansluiting te huisvesten. Mijn is dat dus nog niet gelukt... 3 mensen hooguit :( , dan houd het op met mijn 128kb upstream.

Wie heeft er een goede config file, met de juiste parameters/waarden voor het configureren van de gebruikte bandbreedte van internet clients games.. of een goede website www.unrealadmin.com (ofzo) hef ik al helemaal doorgesnuft.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Op naar de collegae van Spielerij :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 16:39:
Het schijnt ook mogelijk te zijn ~10 :9 spelers op een @home kable aansluiting te huisvesten. Mijn is dat dus nog niet gelukt... 3 mensen hooguit :( , dan houd het op met mijn 128kb upstream.
Mwa, lijkt me sterk, ik heb Q3, RtCW, en UT eens als servertje laten draaien op mijn bak met ADSL basic (ook 128 kb/s). Hoger dan 3 ben ik ook nooit gekomen, en het lijkt me sterk dat UT2003 een super-revolutionaire netcode heeft waardoor je op dezelfde bandbreedte 10 spelers kan hosten, waar eerst maar ruimte was voor 3 (anders had je hier wel van gehoort).

[flauw] 10 man zou misschien wel kunnen, maar ik denk niet dat je dan mag hopen op goeie ping en weinig/geen packetloss :P [/flauw]

Voor server configs zou ik GameAdmins.com in de gaten houden, tot er een complete server guide daar verschijnt.

Verwijderd

Topicstarter
Rafe schreef op 05 December 2002 @ 16:56:
[...]

Mwa, lijkt me sterk, ik heb Q3, RtCW, en UT eens als servertje laten draaien op mijn bak met ADSL basic (ook 128 kb/s). Hoger dan 3 ben ik ook nooit gekomen, en het lijkt me sterk dat UT2003 een super-revolutionaire netcode heeft waardoor je op dezelfde bandbreedte 10 spelers kan hosten, waar eerst maar ruimte was voor 3 (anders had je hier wel van gehoort).

[flauw] 10 man zou misschien wel kunnen, maar ik denk niet dat je dan mag hopen op goeie ping en weinig/geen packetloss :P [/flauw]

Voor server configs zou ik GameAdmins.com in de gaten houden, tot er een complete server guide daar verschijnt.
Ik kom mijn oren ook niet geloven hoor, maar dat ik mij vertelt door jongens die bij de vobis :X werken. Dus als je dan zegt ~8 spelers is het reeel te noemen.
Ook schijnt er wel degelijk verschil te zijn in de dedicated server + parameters, opties die bij de gewone server niet mogelijk zijn... ach

is er eigenlijk een nieuwsgroep voor unreal ?

• Rafe
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 17:23:
[...]

Ik kom mijn oren ook niet geloven hoor, maar dat ik mij vertelt door jongens die bij de vobis :X werken. Dus als je dan zegt ~8 spelers is het reeel te noemen.
Ook schijnt er wel degelijk verschil te zijn in de dedicated server + parameters, opties die bij de gewone server niet mogelijk zijn... ach
Misschien dat ze 128 kiloBYTES per seconde bedoelden, ipv bits. Dan zal 10 spelers makkelijk lukken ja, 18~20 misschien zelfs ook.

Een dedicated server zal wel beter presteren dan een server + client tegelijk, aangezien een dedicated sever zich niet bezig hoeft te houden met het renderen van 3D beelden (ook wel andere dingen, maar dit is het belangrijkst).
Maar een dedicated server draaien zal geen verschil maken in bandbreedte gebruik, omdat een client + (niet dedicated) server draaien geen (extra) bandbreedte kost, aangezien de client al lokaal op de server 'zit'.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Je kan (net als bij UT) in de ini de netspeed veranderen. Die staat geloof ik standaard op 10. Als je die op 5 zet kan je dus 2x zoveel mensen hosten, alleen krijg je dan wel af en toe klachten van mensen die overal doorheen schieten. Dus echt geweldig is het ook niet

Verwijderd

Topicstarter
Timpie schreef op 05 december 2002 @ 18:46:
Je kan (net als bij UT) in de ini de netspeed veranderen. Die staat geloof ik standaard op 10. Als je die op 5 zet kan je dus 2x zoveel mensen hosten, alleen krijg je dan wel af en toe klachten van mensen die overal doorheen schieten. Dus echt geweldig is het ook niet
zoiets is het nu, (ben aan het testen)

[Engine.Player]
ConfiguredInternetSpeed=5600
ConfiguredLanSpeed=5600
;ConfiguredInternetSpeed=2600
;ConfiguredLanSpeed=20000

Verwijderd

Topicstarter
als ik ConfiguredLanSpeed=5600 instel en de server in de gaten houd bij het connecten zie ik dat de client connect met 20000! de oorspronkelijke waarde dus!? Heeft iemand hier wel eens iets mee gedaan..

• Rafe
Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 00:03:
als ik ConfiguredLanSpeed=5600 instel en de server in de gaten houd bij het connecten zie ik dat de client connect met 20000! de oorspronkelijke waarde dus!? Heeft iemand hier wel eens iets mee gedaan..
Zet ze allebij eens op 5600 (ook al zou de tweede keer dat ConfiguredLanSPeed in de config staat, genegeerd moeten worden, omdat er een ; voor staat).
Pagina: 1