Toon posts:

[XP] Reboot tijdens elke boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc die steeds opnieuw blijft opstarten tijdens het booten van xp.

Je ziet op gegeven moment heel kort een blauw scherm met tekst erop maar die is in minder dan 1 sec weer weg omdat dan gereboot wordt.

<veilige modus>
<last known configuration>
<quick boot al uitgezet, memory geen fouten zo op 1e gezicht>

Waar kan het aan liggen en hoe los ik het op.

Verwijderd

stroom probleem? of heb je er eerder een anders OS op gehad, of is je HD te oud en is de MBR misschien corrupt/defect? wat voor tests heb je zelf allemaal gedaan? maak anders een lijstje en streep dingen weg... dan houd je vanzelf het euvel over.

• yvez
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 17:16
simpel
MEMORY of CPU
een vand e 2 zal HOOGSTwaarschijnlijk defect zijn.
Geklokt toevallig? Cooler er wel goed op? Mem timings laagst zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
oke, zal memory enzo wel bij langs lopen.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ja ook last van gehad
ik heb XP toen maar opnieuw geinstaleerd daarna werkte hij weer perfect ( nu trouwens ook nog )

Verwijderd

Ik had gisteren dit zelf ook veroorzaakt, nadat ik de sisoft sandra had gedraait, gaf deze aan dat ik een te grote pagefile had en dat ik dit dus kon veranderen bij performance options in de system properties. Ik dacht laat ik het systeem dit dan maar regelen (was dus een van de opties), ik kreeg daarna dus de melding dat dit pas van kracht was nadat ik de computer opnieuw had opgestart, echter zover is hij niet meer gekomen en kreeg dus hetzelfde als bij jou evil_e, nl een bsod en daarna ging deze weer spontaan rebooten. Ik heb dus windows xp er over heen gezet ( nadat ik ook van alles geprobeerd heb en er niet mee verder kwam) en nu draait hij weer perfect.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 17:06 ]

Pagina: 1