Toon posts:

Voeding niet sterk genoeg voor Kt7 Raid ?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het mobo wil niet posten als ik m aanzet ( fully loaded systeem kwa onderdelen nou ja 2 hd's 2 atapi devices , gf2 mx en duron @ 950 op 1.80 vcore ) heb een el cheapo 300 watt voeding die ik overigens ook in een ander systeem heb zitten nl. een asus a7v die heeft maar 1 hd maar verder zijn alle sloten gevuld en dat systeem heeft nergens last van

de abit boot wel gewoon als ik m dan uitzet en gelijk weer aan ..... denken jullie dat evt de voeding toch te zwak is ? heb abit gemailed en zij zeggen minimaal 16 ampere op de 3.3 lead ..... ik heb 14 ampere op 3.3 lead nog mensen met dit probleem ? heb nieuwste bios en weet dat er mensen zijn die dit probleem ook hadden en het verholpen hebben zonden van voeding te wisselen
|:(

als ik in windows zit en via hardwaremonitor start geeft ie volgende waardes :

3.3v : 3.57
5 v : 5.03
12 v: 12.25 :? dit is toch gezond of niet ?

Verwijderd

Topicstarter
cmon pplz i need this reply ......

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:50

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Voeding waarden zien er goed uit, kan proberen een at voeding op je hdd's etc. te zetten en dus alleen je mobo op je 300 atx te draaien. Kan idd zijn dat je te weinig stroom hebt.

suc6

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Topicstarter
dat zou kunnen , nee dan zou ik liever gewoon een totaal andere kast kopen want met een miditower word je ook niet blij met die abit zeg ..... connectoren konden NIET fouter zitten ..... cd rom speler steekt half uit de kast omdat de condensatoren in de weg zitten ( joekels ) lol maar ja hoort bij socket a .... ey .. dat rijmt :)

Verwijderd

Topicstarter
sumwun ????

Verwijderd

Heb ongeveer hetzelfde probleem gehad. Als ik de compu opstartte moest ik eerst resetten voordat er iets gebeurde (Buiten het draaien van de fans). Nu heb ik de extra fans niet op het mobo aangesloten maar via de connectoren direct vanaf de voeding en geen centje pijn meer!
Voor de compleetheid: duron650@1000, 1,70V, Abit KT7-raid. 250W voeding.

Succes!

Verwijderd

Ook ik heb hetzelfde probleem gehad. Iedere keer na het uitzetten of vastlopen van mijn komploeter, wilde hij niet meer ("verder"). Maar na uitzetten en opnieuw starten liep het systeem wel verder.
Omdat ik net mijn nieuwe systeem in elkaar gezet had, had ik ook nog andere problemen.
Anyway na veel geklooi met drivers updates (van alle componenten) en bios tuning, was bescheven o.a. het euvel plots verdwenen (en nogsteeds). Hier heb je natuurlijk niet veel aan, maar ik kan je het volgende zeggen.
Ik ben ervan overtuigd dat het NIET een voedingsprobleem is/was, omdat ik minimale componenten (mobo, mem, proc, videokaart en floppy) had aangesloten en ik inmiddels veeel meer in mijn komploeter heb hangen. Succes!!

Voeding 250W, KT7-raid, Duron700@700, Viper2, 128Mb pc133, 13Gb Quantum, SB-live, Cdwriter, Cdrom en floppy.

Verwijderd

Ik denk dat ik eruit ben.
Als je opstart en je houdt even je vinger tussen de fan van de cpu, dan start de komploeter direkt door. Het heeft te maken met de pulsjes die de fantillator doorgeeft.
Als je de fan op fan3 of fan4 zet is "het probleem" verholpen. De fan speed is dan echter niet met de via-hardware monitor te meten.
Zelf heb ik de fan van fan1 naar fan2 verwisseld (of andersom), herinner ik mij nu. Probleem weg!!! Op de monitor is de fan speed dan af te lezen als cpu fan speed en NIET als systeem fan speed.
Laat even weten of het bij jullie OOK gelukt is. Succes.
Pagina: 1