Toon posts:

SVCD afspeelprobleem..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem bij het afspelen van svcd op mijn comp.
las ik een svcd probeer te openen dan reageert er bijna niets meer.
mijn hele systeem loopt dan vast.
wat soms resulteert in een blauw scherm en een reboot.
das meestal geen goed teken.
maar ik heb geen idee wat het probleem is.
alle codecs en programma's al wel gehad.

ik draai windows 2000pro. heeft iemand een ideetje.?!

p.s. de search al helemaal doorgespit maar dat leverde geen resultaat op.

Verwijderd

probeer http://www.vcdhelp.com/play.htm#svcd eens
waarschijnlijk een codec probleem :S

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 07:23

MeNTaL_TO

The future is not set

Waarmee open je de svcd? (met welk programma?)
Ik open ze met powerdvd en die speelt ze zonder problemen af. (tis en blijft mpeg2 he)

[ Voor 49% gewijzigd door MeNTaL_TO op 05-12-2002 16:16 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Ik heb toevallig het probleem gezien...heel vaag...

geen codec probleem...
waarmee het programma geopend wordt??..t opent niet. op het moment dat je naar de map toe gaat waar het mpg bestand in staat begint het systeem al te flippen. dubbelklik en hij zou automatisch in mediaplayer openen, werkt niet, dan maar openen met powerdvd, werkt niet. Dit resulteerde bij zeer veel geduld dus idd in een blauw scherm met een fatal error die niet leesbaar was omdat het apparaat vrijwel direct rebootte...

het is vaag probleem, maar geen codec probleem....

Verwijderd

Topicstarter
yep klopt..het heeft niets met codecs ofzo te maken want dat hebben we allemaal geprobeerd..en er gebeurt inderdaad gewoon niets als ik op mijn systeem een svcd probeer te openen...reageert er niks..als het een codec probleem was zou hij eerst wel openen en dan melden dat ik niet de juiste codecs zou hebben.?!
dus iemand nog suggesties.?!

Verwijderd

Topicstarter
p.s. mental_to: power dvd werkt ook niet..!

Verwijderd

Topicstarter
dat kwam ook uit de search naar voren..geprobeerd maar werkt ook niet..het ligt echt niet aan de codecs denk ik..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 18:55:
op het moment dat je naar de map toe gaat waar het mpg bestand in staat begint het systeem al te flippen.

het is vaag probleem, maar geen codec probleem....
Hehe... Je PC gaat al flippen als je naar die map toegaat?? 8)7

Dan heb je echt een probleem met je computer denk ik... Windows ff opnieuw installeren?? >:)

Verwijderd

Kijk anders ff op een gewone standalone DVD speler ff oftie 't daar wel op doet anders is het mpeg bestand waarschijnlijk gewoon verneukt he...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 13:15:
[...]

Hehe... Je PC gaat al flippen als je naar die map toegaat?? 8)7

Dan heb je echt een probleem met je computer denk ik... Windows ff opnieuw installeren?? >:)
net gedaan.! hij deed het ervoor en nu nog steeds.!
en op een dvd speler proberen zal ik eens kijken. maar het is niet een mpeg ofzo..
het is alles wat mpeg2 is..svcd..dan doet ie raar..heb stuk of 5 films in svcd en hij doet het bij allemaal zo..vet raar niet.!
de rest doet ie wel allemaal normaal...

Verwijderd

Windows staat er idd net opnieuw op, dacht ook dat dat t wel zou verhelpen, maar niet dus...De mpeg bestanden zijn niet corrupt overigens...die doen het in andere systemen ook.
...Als je alles zo bekijkt, alle mogelijke fouten wegstreept zou je bijna alleen op de hardware uitkomen, volgende week nieuwe videokaart??..misschien dat die iets doet met mpeg1 en 2 playback??... :?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik hoop het dan..zou wel relaxed zijn..is toch jammer al die mooie films die je nu niet kan bekijken.!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

ik heb hier exact hetzelfde probleem alleen bij mij begint hij te flippen zodra ik het bestand in de verkenner aanklik. Andere films werken wel gewoon, alleen deze niet (MPEG2 formaat)... nadat je het bestand aanklikt gaat ie ongeveer 5 min volledige hd gebruiken (lampje staat iig de hele tijd te flikkeren) en daarna stop ie met hd lezen en doet ie verder niets meer. Heel vaag... De film is trouwens onderverdeeld in 2 delen, 2e deel doet het wel, 1e deel niet. Nu is het gekke dat ik dezelfde bestanden gekopieerd heb vanaf een laptop naar een vriend van mij. Die opende het bestandje en daar deed ie het wel :? dan moet het haast wel software probleem zijn maar wel heel vreemd. Als jullie oplossing hebben, ik hoor het graag :|

Gregor van Egdom Krekr

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk programma gebruik je? Welke codecs, wat zijn de errors? Watvoor filmpjes zijn het verder, kan je aangeven welk OS je gebruikt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

sanfranjake schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:16:
Welk programma gebruik je? Welke codecs, wat zijn de errors? Watvoor filmpjes zijn het verder, kan je aangeven welk OS je gebruikt?
ik gebruik powerdvd, bsplayer, mediaplayer 10 serie, nog wat andere meuk van download.com (allemaal laatste versies en niets reageert), ik gebruik de divx.com codecs en heb een ac3 filter geinstalleerd staan, ik gebruik WinXP Pro SP2 op een pentium 1,6mobile op een centrino platform. Verder zijn het mpeg2 films, één film onderverdeeld in 2 delen.

Gregor van Egdom Krekr

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

probeer deze es

http://www.elecard.com/download/#mpeg2decoder

ik had deze gebruikt omdat ik es een keer de mpeg2 had gedownload die blijkbaar op n vcd hoorde. Misschien dat t werkt voor jou. Overigens hoort een (s)vcd gewoon te spelen met powerdvd dacht ik...

eerst kijken dan zeiken

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:47
Heb je misschien een update van Nero geinstalleerd?

Update pakket 2 installeerd ongevraagd zijn eigen MPEG2 codecs waardoor sommige gebruikers problemen kregen met MPEG2/SCVD films zodra ze de map maar opende :)
Pagina: 1