Promise ATA 100 op Pentium 1 bord

Pagina: 1
Acties:

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
1.
wie kan mij zeggen dat wanneer ik een Promise ATA 100 IDE adapter op een Pentium 1 bord erbij zet, dat ik dan de volle ATA 100 snelheid haal? (er komen 2 Maxtor schijven aan te hangen, die ATA 100 zijn).

2.
wat is de beste/snelste configuratie: de 2 schijven allebei apart op een eigen IDE kanaal, of kunnen ze op 1 kabel als master en slave?

wie geeft helderheid??

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
1. Nee, die snelheid haal je niet op een pentium 1.

2. Ieder zn eigen kabel is sneller.

• BonBon
1.
welke snelheid is dan de max?
(in CT magazine testen ze UDMA 66 harddisks op een Pentium 1, met Promise kaartje....?? Zijn die testresultaten dan niet juist?)

2.
ok, ik ga voor de 2 aparte kabels. Bedankt.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoe werkt dat dan als je zo'n controller plaatst? Wordt die ook herkend door de bios zodat je ervan kan booten?

Verwijderd

*zucht <-- * welke harde schijf die jullie kennen haalt überhaupt meer als 30 mb /sec ?
als je die koppelt worden ze sneller maar nooit 2 x zo snel ..... dus ata 100 kan 100Mbsec aan .....
4 x ibm 7200 blabla snelle schijven halen samen 80 Mb samen sustained .... dit alleen met lange grote bestanden voor de rest zal het net zo snel zijn als een enkele 7200 rpm schijf ...... dus je haalt het maximum van ata 100 nog lang niet en al helemaal niet op een pentium 1 kreupele processor ...

en ja kaart heeft eigen bios die je kunt activeren en een raid setup maken en dan vanuit mobo bios aangeven dat je van die ata device wilt booten , thats it ;)

• BonBon
...mmm, dus in feite is het niet de moeite om in mijn P166 zo'n Promise kaartje te prikken?
Jammer, want ik heb er nu 2 ATA 100 schijfjes in hangen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ja dat wil ik ook wel weten.. ik heb een p233 met een ATA66 schijf.. de controlle rop mn mobo ondersteunt maar tot PIO4.. heeft het dan wel/geen zin om zo'n controller te plaatsen?

Verwijderd

Rick_h in jouw geval zou ik het zeker doen je kunt de controller namelijk meenemen naar een nieuw systeem als je gaat upgraden en aangezien je nu pio mode 4 hebt wat zeer zwaar gebruik maakt van je cpu gaat het met zo'n raid controller niet alleen maar sneller lopen bij jou tov wat je gewend bent , maar je cpu utilization (gebruik) gaat dus ook iets achteruit omdat de promise zijn eigen controller gebruikt , dus je systeem gaat er zowieso beter van lopen :) ik heb mzzl met mijn a7v daar zit een ata 100 controller op die je kunt ombouwen naar een raid controller van promise :)

Verwijderd

en bonbon voor jou geld dan hetzelfde jouw bord ondersteund geen ata 100 standaard en aangezien je wel ata 100 schijven gebruikt is dit dan toch zeker aan te raden , let wel ik zei alleen dat je nooit het max gaat halen van ata 100 op een p1 maar je gaat er zeker op vooruit + mooie controller om weer over te zetten later ! :7
Pagina: 1