Toon posts:

Ruis over versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 909 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vanmiddag ineens een duidelijk hoorbaar zoemgeluid als ik mijn versterker aanzet, ongeacht welke bron ik gebruik. Wat is hiervan de oorzaak? Kan het ook aan de luidsprekerkabels liggen? Bij voorbaat dank _/-\o_

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Hoor je het geluid uit de kast van je versterker komen of uit de speakers? In het laatste geval moet je uitkijken, want dat kan erop duiden dat er een elco in je versterker verrot is. Als de brom uit je versterkerkast komt dan is het de transformator die je hoort brommen. Kijkt uit voor je speakers, want als die versterker gaat doorklappen dan staat er ineens gelijkspanning op je speakers en dan kun je ze weggooien.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Uit de speakers.. :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de versterker maar even uitgezet, hoe kan ik het gebrom verhelpen? Ik heb geen zin om em naar sony te sturen, dan ben ik em weken kwijt en betaal ik veel te veel reparatiekosten..

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 16:03:
Ik heb de versterker maar even uitgezet, hoe kan ik het gebrom verhelpen? Ik heb geen zin om em naar sony te sturen, dan ben ik em weken kwijt en betaal ik veel te veel reparatiekosten..
Hoe oud is dat ding?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Dan zou ik met je versterker naar een monteur/reparateur gaan, en die het even laten onderzoeken. Meestal hebben die allerlei gereedschap en speciale speakers staan om dit soort dingen te testen..

Succes, en misschien gecondoleerd!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

bij bromgeluid uit speakers, ook als je volume laag staat, duidt op een defect in de voeding>> elko's. Helaas zal je ze dan moeten vervangen. S6

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
4 jaar, 5 jaar misschien

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het advies, ik was zelf ook al bang dat ie overleden zou zijn, dus laat ik maar hopen dat het niet al te ernstig is :|

Verwijderd

hellaas is het wel erg je voedings module is stuk en nu vlakt hij de stroom 50 hz wissel spanning niet mooi af en komt de 50 hz toon van het licht net er door heen. ik den dat j voor het fixxen moet rekeken op 100 a 200 euro. lich aan de zwaarte van de versterker en aan het preciese defect aan je voedings gedeelte.

Verwijderd

Probeer eens bij je geluidsinstellingen hoe hoog je CD volume staat.. Dat wil zo nu en dan nog wel eens voor een irritante brom uit mijn boxen zorgen.

Succes

Hmm.. zie net dat het niet persee alleen is met de computer aan.. BLOND 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 16:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
100-200 euro.. pff :(

thanks anyway :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 11:08
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 16:12:
hellaas is het wel erg je voedings module is stuk en nu vlakt hij de stroom 50 hz wissel spanning niet mooi af en komt de 50 hz toon van het licht net er door heen. ik den dat j voor het fixxen moet rekeken op 100 a 200 euro. lich aan de zwaarte van de versterker en aan het preciese defect aan je voedings gedeelte.

Hmm.. Als het alleen de afvlakking is dan betekend dat inderdaad dat er een of meerdere elco's niet meer goed werken.. Voor een normale sony-versterker zou dat echt geen 100 à 200 euro moeten kosten..

Verwijderd

Twynn schreef op 05 december 2002 @ 16:38:

[...]

Hmm.. Als het alleen de afvlakking is dan betekend dat inderdaad dat er een of meerdere elco's niet meer goed werken.. Voor een normale sony-versterker zou dat echt geen 100 à 200 euro moeten kosten..
mijn ervaring is dat er dan meestal meer kaduuk is dan alleen een paar elco`s en deze zijn ook best duur.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Twynn schreef op 05 december 2002 @ 16:38:
Als je het bij Sony (of welk merk dan ook) laat repareren wel. Ik zou het gewoon zelf doen, want als je een beeeetje kunt solderen dan is het makkelijk te doen.

Verwijderd

Vooraleer de conclusie te trekking dat het de voeding is zou ik eerst es kijken of het niet door een slechte interlink (vb: kabel CD-> versterker e.d.)komt. Maak eerst eens alle interlinks los. Steek je versterker aan en luister of je opniew brom hoort als je es alle verschillende kanalen selecteert. Hoor je een brom, dan ziet het er niet goed uit. Geen brom, verbind dan opnieuw component per component en luister...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb donderdag tevens mijn nieuwe (7 dagen) panasonic dvd speler die aangesloten was op de voeding van de versteker eraf gehaald en ik vermoed dat deze de veroorzaker van de storing was. Aangezien de versterker vandaag ineens weer als vanouds werkt.. B)

Iedereen bedankt voor de hulp :)

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En als je hem nu aansluit, is het dan weer terug? (Je probleem dus)

Verwijderd

Topicstarter
dog4life schreef op 07 december 2002 @ 13:07:
En als je hem nu aansluit, is het dan weer terug? (Je probleem dus)
nee, ik kan mijn vermoeden niet bevestigen..
Pagina: 1