[HTML] Tablerow openschuiven

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:52
Is het mogelijk om een TR open te laten schuiven zoals bijv. in de Outlook-bar ?
Ik zet nu alle TR's op "display:none" en degene die ik open wil hebben op "display:block". Dat wil ik dus mooi laten schuiven.

Ik heb al wel gezocht, maar met de search kreeg ik allerlei vage topic die hier totaal niets mee hadden te maken.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 10:43

DeFeCt

je wéét toch

frames of iframes zijn je vriend

Flickr

• maikel
Maar dat werkt niet zo makkelijk midden in een table.
Ik heb dus:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<table>
    <tr>
        <td>blabla</td>
    </tr>
    <tr>
        <td>blabla</td>
    </tr>
    <tr>
        <td>blabla</td>
    </tr>
</table>

Waarbij dan dus bijv. de onderste 2 TR's onzichtbaar zijn en de bovenste staat op 'height=100%'. Nu wil ik dat ik de tweede zichtbaar maak en dat die dan netjes openschuift en tegelijk de bovenste dichtschuift.

Verwijderd

Dat wordt een hele rits dhtml vrees ik :/

Je zult iets moeten maken, begin met divjes zou ik zeggen, waarbij de positie van iedere div afhankelijk is van de div die erboven staat. Ik denk dat een een eind komt door de hoogtes van de submenu's in te stellen op 0px en deze hoogte aan te passen bij een onclick event.

Je openingspost is niet echt je van het, maar ik ga er vanuit dat dat komt doordat je gewoon geen flauw idee hebt waar je moet beginnen. Probeer de volgende keer even wat duidelijker te maken wat je al geprobeerd hebt, dan krijg ik niet het idee dat je een script request doet ;)

• maikel
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 16:16:
Dat wordt een hele rits dhtml vrees ik :/

Je zult iets moeten maken, begin met divjes zou ik zeggen, waarbij de positie van iedere div afhankelijk is van de div die erboven staat. Ik denk dat een een eind komt door de hoogtes van de submenu's in te stellen op 0px en deze hoogte aan te passen bij een onclick event.

Je openingspost is niet echt je van het, maar ik ga er vanuit dat dat komt doordat je gewoon geen flauw idee hebt waar je moet beginnen. Probeer de volgende keer even wat duidelijker te maken wat je al geprobeerd hebt, dan krijg ik niet het idee dat je een script request doet ;)
Ja, vandaar dat ik het in m'n tweede post wat duidelijker heb uitgelegd. :)
Ik heb al wel wat met de hoogte zitten klooien, maar het probleem is dat het in een menu zit waar ik eigenlijk zo min mogelijk meer in wil aanpassen.
Het menu wordt nu mede opgebouwd door de codebehind (C#) en als ik er allerlei div's tussen ga plaatsen wordt het alleen maar veel lastiger en de code vager.
Maar kan ik niet iets met de filters doen of zo ?
Of werkt dat dus niet op een TR ?

PS. Ik zal niet gauw een script-request doen hoor, aangezien ik liever zelf een hoop ga programmeren dan dat ik een bestaand script gebruik. Mede doordat ik dan meer controle heb over wat er gebeurt en de code (voor mij) duidelijker is. :)

Verwijderd

Nou, als je zin hebt is dit een mooie oefening om je skills te testen... post het resultaat wel hier als je klaar bent dan kan ik de code lekker rippen er misschien ook nog iets van leren O-)

j/k ;)

Ik vrees toch dat je menu vrij ingrijpend moet veranderen als je iets als dit wilt bereiken. Ik zal een voorbeeldje geven van een (volgens mij) mogelijke opzet:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<div id=menu>
  <div>Categorie 1</div>
  <div id="submenu1">
    <table><tr>
      <td>sub 1</td>
      <td>sub 2</td>
      <td>sub 3</td>
    </tr></table>
  </div>
  <div>Categorie 2</div>
  <div id="submenu2">
    <table><tr>
      <td>sub 1</td>
      <td>sub 2</td>
      <td>sub 3</td>
    </tr></table>
  </div>
  <div>Categorie 3</div>
  <div id="submenu3">
    <table><tr>
      <td>sub 1</td>
      <td>sub 2</td>
      <td>sub 3</td>
    </tr></table>
  </div>
</div>

De hoogte van de submenu's kun je nu dus makkelijk regelen. Dit is volgens mij een vrij eenoudige structuur; het schrijven van de code is aan jou :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 16:35 . Reden: alcoholpercentage: ]

• maikel
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 16:35:
Nou, als je zin hebt is dit een mooie oefening om je skills te testen... post het resultaat wel hier als je klaar bent dan kan ik de code lekker rippen er misschien ook nog iets van leren O-)

j/k ;)

Ik vrees toch dat je menu vrij ingrijpend moet veranderen als je iets als dit wilt bereiken. Ik zal een voorbeeldje geven van een (volgens mij) mogelijke opzet:
PHP:
1
2
3
<div id=menu>
  <div>Categorie 1</div>
  etc.

De hoogte van de submenu's kun je nu dus makkelijk regelen. Dit is volgens mij een vrij eenoudige structuur; het schrijven van de code is aan jou :)
Die methode was inderdaad al in me opgekomen, maar aangezien ik dan teveel moet wijzigen vroeg ik me af of het ook met enkel de TR's kon.
Maar ik ben bang van niet.

Dat ombouwen doe ik misschien ooit nog wel als ik tijd over heb. Het schuiven is maar een klein ding om het wat mooier te maken en dus een Could Have (MoSCoW-lijst uit DSDM). :)

[ Voor 28% gewijzigd door maikel op 05-12-2002 23:12 ]

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

http://www.nvlf.nl/

rip ze ;) ik ben er toch binnenkort weg...

[serious mode]
deze code is brak hoor :P, maar het doet wat jij ongeveer wil.
Je kan het zelf redelijk makkelijk schrijven:

• maak divs
• zet content erin
• uitlijnen
• bij onclick alle layers verplaatsen tot titlelayer.height + contentlayer.height

Stop uploading passwords to Github!

• maikel
Papa Eend schreef op 06 December 2002 @ 00:30:
http://www.nvlf.nl/

rip ze ;) ik ben er toch binnenkort weg...

[serious mode]
deze code is brak hoor :P, maar het doet wat jij ongeveer wil.
Je kan het zelf redelijk makkelijk schrijven:

• maak divs
• zet content erin
• uitlijnen
• bij onclick alle layers verplaatsen tot titlelayer.height + contentlayer.height
Het zelf schrijven is dus niet zo'n probleem, ik wilde alleen even weten of het ook op een TR toegepast kon worden.
Maar zo te horen kan dat dus niet en wordt er in mijn menu dus weinig geschoven. :)
Pagina: 1