[Alle spellen] alles loopt vast

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-01 14:13

Dionysus007281

Spank my monkey!

Topicstarter
Mijn collega heeft sinds 3 weken een nieuwe NEC PC, een Athlon XP 2200+, nForce mobo, 1024 MB DDR 333 en een Radeon 9700 Pro.
Welk spel hij ook probeert, ze lopen allemaal na een minuut of 5 vast. Alleen de power knop aan en uit biedt dan nog redding. Alles hangt, de PC wordt gereset, en na het opstarten geeft Windows XP Pro aan dat er een probleem is geweest met de Radeon 9700 Pro.

Windows is voorzien van SP1 en alle updates, de Radeon gebruikt de allernieuwste drivers (met de oude drivers werd het nog erger). Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
De koeling is trouwens errug standaard, dus de CPU draait op ca. 80 graden, en de videokaart krijgt ook niet erg veel lucht, de fan daarvan zit vlak boven een firewire kaartje. De voeding van de kast is, tot mijn grote schrik, 250 watt. Dat lijkt me ook erg weinig voor deze hardware.

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

Verwijderd

Dit topic had beter ergens anders gekund ;)

Maar het probleem ligt waarschijnlijk niet bij de voeding, maar de temp. Haal de kast ff open en kijk of het dan beter gaat. Zoja, plaats er dan wat fans bij :).

/edit: Ow k lees nu dat je 9700 hebt, denk dat het daar aan ligt, er zijn nogal veel problemen mee geloof ik...

Kijk hier maar eens: -= Radeon Topic - Deel 50 =- :O

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 15:38 ]

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-02 11:58

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

De voeding is inderdaad erg laag! Hier zou ik als eerste een nieuwe inzetten! Waarschijnlijk trekt de radeon tijdens een spel teveel stroom waardoor de computer vastloopt.
Verder vind ik 80 graden erg aan de hoge kant. Ik heb geen ervaring met AMD, en hoewel ik weet dat die warmer worden dan een Intel denk ik dat 80 graden erg aan de hoge kant is.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Verwijderd

Duidelijk de voeding lijkt me, de temp is het dan denk ik niet. 250 watt is te weinig voor zo'n systeem.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Voeding: duidelijk te laag, AMD XPs en Radeon 9700 heben veel stroom nodig (daarom zit er ook een aparte voedingconnector op een Radeon 9700). 300 watt of meer is zeker aan te raden.

De koeling zou ook een probleem kunnen zijn, 80 graden is niet echt bepaalt koel, en waarschijnlijk mag die Radeon 9700 ook wel wat meer frisse lucht hebben. Probeer eens wat kabels netjes weg te werken (beter luchtcirculatie), en koop anders misschien een casefan, en bouw deze zo in dat 'ie naar binnen blaast.
Zie ook deze FAQ (onder Airflow, gebruik CTRL+F en dan zoeken op Airflow om er snel te komen)

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

De temp is zeker niet in orde... een XPtje moet zo tussen de 40 tot 60 graden liggen (55 graden is normaal) gooi er maar een case fan of 2 er in.
De voeding mag idd ook wel wat zwaarder (PS. Rafe, Watt is de aanduiding voor vermogen, niet voor stroom, voor stroom is het Ampere ;))

En dan nog de vraag, draait hij oude spellen of zijn het allemaal vrij nieuwe spellen (met nieuw spel bedoel ik nadat XP is gereleased)

[ Voor 12% gewijzigd door White Dust op 05-12-2002 18:01 ]

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:45
Mja, probleem is duidelijk lijkt me. Doe wat aan die koeling, en snel, 80 graden is niet bevorderlijk voor de levensduur van je proc. Te warme procs worden instabiel. Verder kan je voeding idd ook een probleem zijn, een zwaarder model is geen slechte keus :)

Overigens ligt dit niet zozeer aan de games, maar aan je hardware, dus hij hoort iig niet in Spielerij.

There is no magic.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.