Ik heb het volgende html form:
En het volgende php script om te inserten in de database:
Alleen als ik nou wat invoer in het html formulier en dan op toevoegen klik voegt ie een rij toe met 2 NULL waarden! Hij krijgt dus niet de informatie uit het html form mee! Hoe krijg ik dit voor elkaar?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <HTML> <HEAD> <LINK REL="stylesheet" HREF="styles/squidlog.css" TYPE="text/css"> </HEAD> <BODY> <FORM ACTION=toevoegen.php METHOD=post> Voer een <B>IP</B> in: <BR><INPUT TYPE="text" NAME="ip" SIZE=30 MAXLENGTH=120> <P>Voer het <B>Naam</B> in: <BR><INPUT TYPE="text" NAME="naam" SIZE=30 MAXLENGTH=120> <P><INPUT TYPE="submit" VALUE="Voeg gebruiker toe"> </FORM> </BODY> </HTML> |
En het volgende php script om te inserten in de database:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?php $link = mysql_connect("localhost", "squidlog", "***") or die ("Kan geen verbinding maken"); mysql_select_db("squidlog") or die ("Kan geen database selecteren"); print "$ip! $naam!"; $query = "INSERT INTO gebruikers VALUES ('$ip', '$naam')"; mysql_query($query) or die ("Fout bij het uitvoeren van de query"); mysql_close($link); ?> |
Alleen als ik nou wat invoer in het html formulier en dan op toevoegen klik voegt ie een rij toe met 2 NULL waarden! Hij krijgt dus niet de informatie uit het html form mee! Hoe krijg ik dit voor elkaar?
[ Voor 41% gewijzigd door urk_forever op 05-12-2002 15:27 ]
Hail to the king baby!