[HDD] Maxtor HD doet raar (type D740X-6L , 60GB)

Pagina: 1
Acties:

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zat op een dag achter mijn pc een spelletje (mafia) te spelen. Op een gegevenmoment reboote mijn pc spontaan (vaag :? ) en begon de hardeschijf te tikken.

Sinds dien doet de pc er veel langer over om door het biosschermpje heen te komen. De hardeschijf maakt ook een zoekend geluid tijdens het opstarten en windows start trager op.

Ik heb van de site van maxtor het programma Powermax gedownload en daarmee mijn harde schijf gecontroleerd op fouten.

Bij de quicktest geeft het programma een foutmelding xxxS57 waarbij xxx ook cijfers zijn.
Bij de Advanced test geeft het programma helemaal geen foutmeldingen en meld dat de harddisk gewoon gecertificeerd is :?

Kijk ik in de knowledgebase van maxtor. dan vind ik dit:
If you receive a six digit error code with an S57 at the end (xxxS57), it is recommended that you run the Write Disk Pack (Low-Level Format) option from the PowerMax utility.
Warning: The write disk pack option will erase all data on the drive, so please backup all your data before choosing this option.

Note: When running the 90-second quick test, we have found that the S57 error code may display even if there is no actual failure within the drive. This is a problem with the PowerMax diagnostic software and is currently being investigated for a future fix. If the Write Disk Pack option (low-level format) is executed successfully, and the error code with S57 still appears after re-running PowerMax, then the code is valid and the drive should be replaced.
Zo gezegd zogedaan. Backup gemaakt en de harddisk een low-level format gegeven in de hoop dat de harddisk gewoon doet.
Na de lowlevel format alles er weer terug op de harddisk gezet. Doet de harddisk nog steeds vaag en windows start nog steeds langzaam op.

Kan ik gewoon een RMA aanvragen en de HD opsturen?

Krijg ik dan een vervangende of zullen ze hem ongerepareerd terugsturen, aangezien de harddisk het nog wel gewoon doet.

Pak je rust!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:59
RMA aanvragen en als je een RMA nummer hebt, advies vragen aan Maxtor.

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik zou hem terug brengen naar de winkel waar hij vandaan komt. Vaak nemen ze niet de tijd om het te controleren, de schijf gaat toch meteen terug naar Maxtor. Vaak krijg je dan wel een nieuwe mee. Als de desbetreffende schijf niet meer te leveren is dan krijg je een vaak een betere schijf (lees groter/nieuwer) mee, soms met een kleine bijbetaling. Heb ik namelijk ook een keer gehad.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Verwijderd

hoe langer je met dit soort dingen wacht, hoe korter je garantietermijn is ;)
Gewoon direct naar de winkel teruggaan en onder garantie een nieuwe vragen.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:24
is gewoon dood die schijf.. terugbrengen en/of rma aanvraag indienen

Strava | AP | IP | AW

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
't ergste is dat ik geen bonnetje meer van die hardeschijf heb (stom, stom, stom.....) Dus dat wordt gewoon opsturen die handel denk ik.

Of heeft iemand nog andere ideeën? Ik ben namelijk bang dat ik een rekening mee krijg en dat ze zeggen dat ie niet kapot is

Pak je rust!

Verwijderd

Den the Man schreef op 05 december 2002 @ 22:27:
't ergste is dat ik geen bonnetje meer van die hardeschijf heb (stom, stom, stom.....) Dus dat wordt gewoon opsturen die handel denk ik.

Of heeft iemand nog andere ideeën? Ik ben namelijk bang dat ik een rekening mee krijg en dat ze zeggen dat ie niet kapot is
Dan sla je em op tafel en issie zeker kapot. Wel zorgen da ter geen krassen opkomen ofzo

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wel even heel zeker weten dat de voedingskabel goed is en goed vast zit.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nu je toch nog een image hebt... installeer het OS eens opnieuw. Kleine moete. Wie weet?

ARME AOW’er

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03 14:49
Ik heb deze week het zelfde gehad met dezelfde schijf hij was 5 maanden oud .

Het is een bekend probleem zij men bij de winkel ik heb een ibm 60 gyg in ruil voor de Maxtor gekregen en alles loopt weer als een trein .

Breng maar snel terug en laat een ieder gewaarschuwd zijn over dit model van Maxtor .

Mijn Maxtor 30 GyG werkt al meer dan 1 jaar probleemloos .

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Pagina: 1