Filesharing over VPN

Pagina: 1
Acties:

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
We hebben tussen een Windows 2000 Pro en een Windows XP Pro PC een VPN-verbinding aangemaakt. Windows XP fungeert als server en met de Win2k-PC bellen we erop in.

Het probleem is dat we niets over die VPN verbinding kunnen verzenden. Hoe kan je eigenlijk filesharing over een VPN-verbinding activeren? De verbinding werkt bij ons wel, maar we kunnen er niets mee doen.

Verwijderd

ummm zover ik weet kan je geen vpn maken naar een xp machine... je zal RRAS uit win2k/.net server moeten gebruiken (of gebruik je een 3rd party tool op de xp bak?)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 15:09 ]

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 15:08:
ummm zover ik weet kan je geen vpn maken naar een xp machine... je zal RRAS uit win2k/.net server moeten gebruiken (of gebruik je een 3rd party tool op de xp bak?)
We hebben anders zonder problemen een VPN-verbinding kunnen maken. Enkel weten we niet hoe we filesharing moeten gebruiken over die VPN-verbinding

Verwijderd

Wat je wil , heb ik zien werken tussen w2k pro en w2k server.

kan je elkaar pingen?
Zoja probeer drives te mappen met \\ipadres\sharenaam ? (gebruik ip-adrs ipv naam!)

Verwijderd

pingen op naam kan wel maar dan met een wins of dns server. Kan hier gewoon op de computers op een andere vestiging snuffelen via de naam en de share maar echt snel is anders (2x adsl basic)....