[Advies] CD/HDD tower

Pagina: 1
Acties:

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Topicstarter
Na een hele tijd gezocht te hebben met Google en was ik eigenlijk nog niet veel wijzer. En de Tweaker search gaf ook niet echt wat ik wou zien :'(
Ik zit nu bij mijn stagebedrijf en heb net een vergadering gehad over het beveiligen van alle computers. Nu willen ze van elke computer de floppydrive en cd-rom speler afsluiten, willen ze dat er van 1 centraal punt wel de benodigde cd-roms tegelijk gebruikt kunnen worden zoals de telefoongids.

Zelf zaten we te denken aan een cd-rom tower, of een hdd tower waar alle cd-roms opstaan die nodig zijn. De tower moet direct op het netwerk aan te sluiten zijn zodat hij niet van een computer afhankelijk is. Maar wat is nou aan te raden,
en zijn voordelen/nadelen en de kosten ervan :?

Ik hoop dat jullie hier een beetje ervaring mee hebben, en mij er een hoop over kunnen vertellen _/-\o_

http://www.uitdehoogte.nl/bert

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

je wilt gewoon een fileserver die alles van CD haalt dus?
je zou beter een PC neer kunnen zetten met een lompe harddisk, die dan images van CD's aan schijfletters koppelt.
is een stuk vlotter.
maar das ook maar mijn menig.
is waarschijnlijk nog goedkoper ook.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Topicstarter
FireWurX schreef op 05 December 2002 @ 15:22:
je wilt gewoon een fileserver die alles van CD haalt dus?
je zou beter een PC neer kunnen zetten met een lompe harddisk, die dan images van CD's aan schijfletters koppelt.
is een stuk vlotter.
maar das ook maar mijn menig.
is waarschijnlijk nog goedkoper ook.
Dat idee had ik zelf ook al maar het bedrijf wil het niet, dus wil ik eigelijk meer informatie over de "officieële" dingen zelf.

http://www.uitdehoogte.nl/bert

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

CD/HDD Tower gezocht :?
Ik heb maar een titelfix gedaan.. Anders lijkt het op een vraag&aanbod topic ;)

[ Voor 25% gewijzigd door BalusC op 05-12-2002 16:15 ]

Verwijderd

wij hebben op school ook zo`n file server ding staan dat werk goed maar de cd toren die we eerst had en was bagger toen we met 50 man 1 cd willen lezen dus ik zou toch voor de fileserver gaan.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:59
Kun je onder Linux niet cd images als drive mounten? Als je dan een soepele HD erin zet, kun je zo al die CD's hosten. Om ze allemaal vanaf CD te hosten lijkt me onbegonnen zaak, tenzij de CD's maar incidenteel gebruikt hoeven worden. Denk wel dat de HD oplossing met een bepaald aantal CD's goedkoper gaat worden en technisch eenvoudiger is. Met standaard hardware kun je al gauw 1000 CD images hosten (4x160GB HD's). Ik moet nog maar eens een controller zien waar je 1000 CD-ROM spelers aan hangt :-)

Verwijderd

Een bekend merk is Axis
http://www.axis.com/products/index.htm

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

DaCoTa schreef op 05 December 2002 @ 16:21:
[knip]
Ik moet nog maar eens een controller zien waar je 1000 CD-ROM spelers aan hangt :-)
je zou natuurlijk CD-wisselaars kunnen gebruiken, maar dat wordt dan nog trager, en je haalt nogsteeds de 1000 niet :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:24
maybe een idee om deamontools oid te gebruiken.. het bedrijf wil het niet lees ik net maar het is toch verdomde handig :)

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1