Toon posts:

welk moederbord moet ik nu????

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik het volgende systeem op geen enkele manier stabiel krijg:

Asus TUV4X-E
Pentium !!! 1000 Mhz
512MB SD-RAM
TNT2 32mb AGP
40GB Maxtor 5400RPM

Wel 3 verschillende OS'en erop (Win2000, WIN98SE, WINXP) Werkt het nog steeds niet. IK snap er nix meer van, alsmaar loopt dat kreng vast. Hij is 1,5jaar geleden bij de vobis gekocht (door mn pa) en het is ook zijn computer. Afgezien dat je NOOOOOIT moet kopen bij de Vobis, dacht ik dat het wel een goed systeempje was. Maar het lukt gewoon niet. Bios ook al geflashed, Memtest voor 2 dagen laten lopen, voeding gecontroleerd via ander systeem. HD nagekeken. Geen resulaat. Natuurlijk ook alle drivers opnieuw geinstalleerd, of andere drivers... HEt lukt gewoon niet. Ik heb echt al veel systemen gemaakt en gerepareerd maar dit lukt echt niet. Mijn pa heeft er nu genoeg van (ik ook) en nu ben ik op zoek naar een ander systeem voor hem wat ik zelf in elkaar bouw. Het grote probleem is dat ik nu echt geen rommel moet kopen want anders ben ik de zak!

Ik heb me eigenlijk ook nog nooit georienteerd op 'normale' moederborden, dwz. waar niet bij ge-oc-ed moet worden. Hij moet gewoon stabiel draaien, office kunnen draaien en kunnen internetten. En retesnel zijn (Vooral opstarten) want hij is nogal driftig als het lang duurt.... IK heb zelf als processor een XP1800+ boxed op het oog. Nu nog een goed moederbord ervoor (asus???) of volstaat een ECS ook al? Ik heb er nu 512mb SDRAM inzitten... MIsschien moet dat dan maar DDR worden... Ik hoor het graag even.

P.S. Ik heb de FAQ goed doorgelezen en de search geprobeerd, maar ik kwam er niet echt uit. Ik kan echt geen miskoop begaan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check laatste posting van LEZEN eer je hier een topic opent! :)

Dit topic is gesloten.