Toon posts:

Dos spellen onder win2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik zin had om een potje catan te spelen, heb ik een gratis versie gedownload van internet (http://www.kolonisten.nl/catanoppc/dos.html). Dit is, zoals je misschien al geraden had, een dos versie. Het spel start op (ja zelfs onder windows 2000), maar dan gebeurt er iets geks. Het spel schakelt naar een andere video modus, ik neem aan 640 * 480 @ 60 Hz, en laat vervolgens maar een gedeelte van het eigenlijke beeld zien. Het lijkt of er is ingezoomd op de linkerboven helft van het beeld. Dit beeld vult mijn gehele beeldscherm en ook de muis pointer kan niet buiten dit beeld.

Het spel draaien in een window ipv full screen werkt niet, het spel is dan 'frozen'. Ook de beeldscherm resolutie onder windows al terug schakelen naar 640 * 480 @ 60 Hz heeft geen zin, er gebeurt nog steeds hetzelfde.
Het spel wil ook niet draaien onder dos emulators, zoals dosbox of andere emulators die ik kon vinden.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
Ligt het niet aan de instellingen van je monitor? Dat die gewoon 640x480 op die "ingezoomde" manier weergeeft?

Verwijderd

Probeer eens de compatibiliteitsmodus van Win95. Of maak anders een dual boot systeem met zowel DOS als Win2000 (ideaal :))

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt dus niet aan de instellingen van de monitor. Ik kan immers ook niet met de muis buiten het "ingezoomde" beeld. Een dual boot is een optie, maar om nu win95 erbij te zetten voor een spelletje zie ik niet zo zitten.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 15:16
Probeer eens alt+eneter, je beeld wordt dan geswitched naar full-screen. Misschien dat je dan wel vooruit kunt.

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Dos en Windows2000 en spellen,.... geeft heel vaak problemen.
Dual boot maken lijkt mij ook idd het handigst :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 20:26:
Probeer eens de compatibiliteitsmodus van Win95. Of maak anders een dual boot systeem met zowel DOS als Win2000 (ideaal :))
De compatibiliteitsmodes zal hier niet werken, die werk met zulk soort dingen nooit :P
Een duelboot is lijkt me idd het beste, aangezien zulke antieke spellen vaak alleen maar op DOS/Win9x lopen.

Wat je ook kan proberen, is een DOS emulator te gebruiken. Als je daarna searcht in SP zul je d'r een topic over vinden :)

🌞🍃

Pagina: 1