Aangezien ik zin had om een potje catan te spelen, heb ik een gratis versie gedownload van internet (http://www.kolonisten.nl/catanoppc/dos.html). Dit is, zoals je misschien al geraden had, een dos versie. Het spel start op (ja zelfs onder windows 2000), maar dan gebeurt er iets geks. Het spel schakelt naar een andere video modus, ik neem aan 640 * 480 @ 60 Hz, en laat vervolgens maar een gedeelte van het eigenlijke beeld zien. Het lijkt of er is ingezoomd op de linkerboven helft van het beeld. Dit beeld vult mijn gehele beeldscherm en ook de muis pointer kan niet buiten dit beeld.
Het spel draaien in een window ipv full screen werkt niet, het spel is dan 'frozen'. Ook de beeldscherm resolutie onder windows al terug schakelen naar 640 * 480 @ 60 Hz heeft geen zin, er gebeurt nog steeds hetzelfde.
Het spel wil ook niet draaien onder dos emulators, zoals dosbox of andere emulators die ik kon vinden.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Het spel draaien in een window ipv full screen werkt niet, het spel is dan 'frozen'. Ook de beeldscherm resolutie onder windows al terug schakelen naar 640 * 480 @ 60 Hz heeft geen zin, er gebeurt nog steeds hetzelfde.
Het spel wil ook niet draaien onder dos emulators, zoals dosbox of andere emulators die ik kon vinden.
Heeft iemand hier een oplossing voor?