[NT4] Autostart CD's uit (ja, ik ken Xteq-setup/tweakUI)

Pagina: 1
Acties:

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 20:29

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Op mijn werk willen we graag het automatisch starten van data CD's uitzetten. Dit kan met bijvoorbeeld tweakUI en Xteq-setup. Deze passen een key in de registry aan. Deze zit echter in het USERS gedeelte van de registry. Normaal werken wij met ZENworks voor dit soort zaken, alleen vertikt onze versie het USERS gedeelte aan te passen (USER en MACHINE werkt natuurlijk wel). Op korte termijn is overstappen op een nieuwe ZENworks is geen optie (als dat al helpt), en doordat de instellingen in het USERS gedeelte achter een ontzettende lange variabele key zitten werkt het domweg importeren van de key ook niet. Ik heb geen zin voor elke gebruiker appart tweakUI te configureren. Ik kan zonder problemen een programma bij het inloggen laten opstarten, maar deze zou compleet unattended moeten werken. Wie heeft een goede tip?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• RefleCs
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-07 16:47
Ik heb ditzelfde een keer bij de hand gehad alleen was dat op een NT netwerk

Ik heb toen via het loginscript de boel uitgerold. een Scriptje geschreven en daarmee het regfiletje uitgevoerd. Vervolgens is na een herstart van die machine de functie uitgeschakeld.

Wat ook nog wel eens zou kunnen is het via een policy regelen van deze instelling.

De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Het heeft even geduurd, maar ik ben je tips langsgelopen. Het regelen via de policies van NT lijkt niet te lukken, er is in ieder geval niets te vinden in de "Guide to Microsoft® Windows NT® 4.0 Profiles and Policies". Dat scriptje van jou, hoe wist dat waar het in de registry moest schrijven? Mijn grote probleem is het feit dat een van de waarden die ik wil veranderen achter een variabele key zitten.

• Dim
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

Dit registry scriptje importen, rebooten, en klaar is kees. Geen autorun meer... :)

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom]
"AutoRun"=dword:00000000

My other computer is your windows box.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Bedankt, deze werkt in ieder geval voor de data-cd's. De muziek-cd's kan ik niet testen, bij gebrek aan afspeelsoftware |:( Oftewel, waarom ik dat in vredesnaam blokeren wou is mij een raadsel.