Videorecorder kop schoonmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 969 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een beetje raar topic voor op GOT maar ik weet niet waar ik het anders moet plaatsen.

Ik heb een philips videorecorder die sinds kort alleen nog maar met strepen (ruis) over het beeld afspeelt. Wanneer ik snel spoel (met beeld dus) geeft hij wel goed beeld weer (met de snel spoel strepen erbij).

De kop ziet er erg schoon uit. Deze philips heeft ook een HEAD schoonmaak functie en deze heb ik ook al gebruikt. Iemand ideetje wat het nog meer kan zijn?

Helaas heb ik geen aceton in huis maar wel aftershave, mag ik dit ook gebruiken?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09-2024

psychotic

Nixs

ZOu geen aftershave gebruiken ! Verder zou je alcohol kunnen proberen. Ik zelf heb ook nog een oude videorecorder die met gehuurde banden vaak problemen geeft. Kan zijn dat door anderen de band testrak of los opgewonden wordt. Probeer hem eerst helemaal naar het eind en weer terug te spoelen. Dit helpt bij de mijne wel.

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom geen aftershave, daar zit 50% oid alcohol in. Puur alcohol heb ik hier helaas ook niet staan.

Ik heb het bij (alle geteste) meerdere banden. Ook als ik nu wat opneem en dan weer afspeel. Heen en weer spoelen zal ik ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm omdat in aftershave ook andere stoffen zitten die goed is voor je schrale huid maar niet zo goed is voor die koppen....

Comon sense noemen we het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:15

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> AV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
Er bestaan daar speciale video's voor. Wij hebben ooit zo'n gratis gehad van scotch, en het helpt toch. (Voor zover het kan helpen, onze videorecorder is een 8 jaar oude philips)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

pak een koffie filter en 96 % alchol niks anders en maak hiermee voorzichtig de kop schoon. dit is de enige juiste methode volgens mijn pa en die heeft jaren bij pdm[magneet banden] op de kwalieteids afdeleing gezeten.
is bij maar 1 keer in de 10 jaar nodig. ik heb zelf een video van 16 jaar het eerste hifi model vanm philips met stereo geluid. en 6 kops systeem en bij deze is het pas 1 keer gedaan.
en het beeld is nog steeds super strak

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Alleen met pure of bijna pure alcohol werken, niet met rare dingen zoals aftershave, olie, benzine, glassex, etc.
Mocht je dit laatste al gedaan hebben dan verwijs ik je koppentrommel door naar de vuilnisbak :)

Wat chefke zegt klopt. Of het de enige methode is zal wel niet maar dit werkt in elk geval.
Het zou ook kunnen dat je koppen gewoon versleten zijn, dan krijg je hetzelfde effect (strepen in beeld, alleen maar sneeuw).

Als het beeld bij pauze wel goed is en ook bij snelspoelen, dan zijn je koppen niet vies of versleten maar klopt de tracking of bandloop van dat ding van geen kanten (meer).

Hoe oud is ie ? Bij veelvuldig gebruik kan je er wel vanuit gaan dat binnen 6 tot 10 jaar de koppen gewoon op zijn.

Schoonmaakband gebruiken is een eventuele optie, maar dat is meer het vuil verschuiven naar een andere plek + even flink je koppen schuren.
Als het even kan liever niet gebruiken dus :)

Wij hebben in de woonkamer een Minerva/Grundig MVS440 staan, ding komt uit 1985, het speelt nog net maar hij begint nu ook veel sneeuw, bolletjes en strepen in beeld te geven.
En hij is al samengesteld uit 2 verschillende video's (1 met kapotte tuner en een met kapotte koppentrommel)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Het hoeven niet perse je koppen te zijn hoor. het kan ook zijn dat het bandrijg mechanisme niet meer goed is uitgelijnt. Dat is vaker het probleem dan de koppen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cyberpope schreef op 05 December 2002 @ 21:33:
Het hoeven niet perse je koppen te zijn hoor. het kan ook zijn dat het bandrijg mechanisme niet meer goed is uitgelijnt. Dat is vaker het probleem dan de koppen.
Zelf denk ik ondertussen dat dat het wel kan zijn.
Vooral ookomdat hij bij snel beeld speoelen wel goed beeld geeft.

Is hier een handleiding voor hoe dit moet of heb jij hier ervaring mee en kan je het uitleggen of moet ik perse naar zon zaak en 75Eur lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 14:07:
Waarom geen aftershave, daar zit 50% oid alcohol in. Puur alcohol heb ik hier helaas ook niet staan.

Ik heb het bij (alle geteste) meerdere banden. Ook als ik nu wat opneem en dan weer afspeel. Heen en weer spoelen zal ik ff proberen.
Pure alcohol bestaat ook niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tja, klopt.

Dank je wel voor je nuttige reply

Verwijderd

Inderdaad meestal is het het mechanisme ( aandrukrol ofzo ) . En anders moet je ervoor zorgen dat je 96 % alcohol of iets dergelijks hebt. Je kan ook een heeel zachte zeem gebruiken met alcohol om de kop te poetsen. Het mag alleen nooit schuren, dan is het gedaan. Maar eerlijk gezegd denk ik einde verhaal, het beste kan je iemand zoeken die er verstand van heeft. Als de video ouder dan 2 jaar is dan zeggen bijna alle firma's koop maar een nieuwe.
Pagina: 1