Toon posts:

[illustrator] array tool (oid) gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil in illustrator een aantal dezelfde objecten in een cirkel geplaatst hebben, met 18 graden tussenruimte. In 3dmax heb je hiervoor een array tool en in coreldraw bestaat ook iets meen ik me te herinneren, zoiets zoek ik dus ook in illustrator, maar geen idee waar ik naar moet zoeken dan.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25
Dus laten we zeggen dat je de circel in een aantal taartpunten verdeeld waarin informatie moet komen te staan?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

panopticum heeft zoiets met vrij veel features voor 40$. zelf doe ik het met de hand maar dat blijft idd een gedoe...
panopticum gallery

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Ik dacht dat Kai's Vector Tools dat ook kon maar pin me er niet op vast.

Daarnaast kun je het met wat eenvoudig rekenwerk ook eenvoudig zelf doen:
- rotate het object onder gewenste hoek, vink 'Copy object' aan.
- pak de 2 objecten op en rotate die nogmals met de juiste hoek (een veelvoud van 18 dus)
- pak nu de 4 objecten en roteer die... enz.

www.jurgroessen.nl

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

MaDDoG

De brakste schakel

Hangloozz schreef op 05 December 2002 @ 15:30:
Ik dacht dat Kai's Vector Tools dat ook kon maar pin me er niet op vast.

Daarnaast kun je het met wat eenvoudig rekenwerk ook eenvoudig zelf doen:
- rotate het object onder gewenste hoek, vink 'Copy object' aan.
- pak de 2 objecten op en rotate die nogmals met de juiste hoek (een veelvoud van 18 dus)
- pak nu de 4 objecten en roteer die... enz.
Vergeet de 'offset' niet. Als he ze bijvoobeeld behalve een hoek ook een bepaalde afstand per keer wil verplaatsten. Het is allemaal wel mogelijk met de hand, maar soms wel veel werk. Ik vind het een gemis van een vector 2d pakket. Je zou bijna in 3d gaan tekenen. Ik werdt er laatst ook al op gewezen dat er geen optie bestond van het laten volgen van een vorm over twee paden. Ik ruik mogelijkheden voor de volgende versies :)

Heeft er iemand enig idee waarom dit soort functies niet zijn/worden opgenomen in bijvoorbeeld illustrator en freehand.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."