Andere aanpak

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:47
Leuk hoor al die fan's maar ze maken ook een hoop herrie. Mijn PC staat in de woonkamer en ik ben de herrie een beetje zat.

Heeft er iemand ervaring met een CPU headsink ZONDER fan?

Ik neem aan dat OC wel vergeten kan worden.

Ervaringen hiermee?

En de voeding? zou die ook zonder fan kunnen?

;)

Free Tibet

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Hangt er vanaf wat voor proc je hebt, mijn PII 300 heeft geen koeling op de heatsink, maar wel voedingkoeler.
maar dat is zeldzaam en niet aan te raden.
je kan simpelweg niet zonder koeling.

Don't You stare there, Operate!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:54
Ik geloof dat de I-mac zonder actieve koeling werkt. Het kan dus wel. Je zou ook een 386 als terminal kunnen gebruiken om een computer in een andere ruimte te kunnen aansturen.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• Len
De Apple Cube werkt totaal zonder fans. en het is klein en compact. Dus het moet lukken.

Die apple bracht mij iid ook op het idee.

:)

Free Tibet

• Allard
  • Laatst online: 17:54
Het is alleen jammer dat die Cube zo krakkemikkig schijnt te zijn.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• Ronald
  • Laatst online: 22:30
Goede heatsink gebruiken, met een stille fan op een lager voltage.
Draai al je fans op lager voltage .. minder goede koeling, maar veel minder lawaai. Wel even temperaturen in de gaten houden!

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik heb hier een Compaq Deskpro (op het werk) zonder fan op de heatsink. P-700 trouwens.

Aangezogen lucht van de voeding loopt over de heatsink, maar de heatsink moet het toch wel van de grootte hebben.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Thuis werd ik trouwens ziek van de herrie van twee GW FEP32's, heb nu waterkoeling, geluidloos en bijzonder goede koeling.

Herman
www.waterkoeling.nl

• Len
Hmm.. water cooling. Maar maakt die pomp dan geen herrie? en ik heb geen plaats voor een bak met water in mijn woonkamer.

bak met water brenkt me wel op een idee. Kan je niet je MoBo in een bak met gedestileerd water leggen voor de koeling? Of in een bak met alcahol? bijna alles kan er tegen (behalve mijn CD-rom en floppy...)

of zie ik iest over het hoofd?

Free Tibet

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
compaq heeft meestal geen fan maar gewoon een gigantische heatsink.
zie zo'n ding te krijgen en hoop dat ie in je kast past.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

er zijn hier al wel vaker mensen geweest met die gedachtes, maar het is niet zo makkelijk als je denkt. Hoe H2O je het water ook hebt, er zit toch metaal om het moederbord en alle andere onderdelen. Deze lossen een beetje op in het water waardoor het als nog gaat geleiden. Ik weet niet meer in welke stof het gedaan is, maar ik heb er wel eens pics van gezien op internet.

Maar waterkoeling met een waterblok is denk ik ook best te doen hoor, en waterpompen zijn heel stil (ik heb een aquarium pomp de hele dag draaien..hoor je totaal niet)

oh ja, ik heb zelf trouwens nog steeds geen waterkoeling hoor..
Pagina: 1