Toon posts:

(help) direct3d en directx werken niet, ook niet in dxdiag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een asus a7v266ex met twee bankjes ddr 2*256, een geforce2 gts (geen merk videokaart) 2 nics en een geluidskaart; en heb een tjidlang probleemloos hierop gespeelt..

Echter sindskort (weekje ongeveer) wil mijn pc wel windows booten maar geen spellen meer starten. direct x en direct 3d geven foutmeldingen; videomodes bestaan niet, geen geheugen over etc etc

De videokaart is in orde, hij werkt nog altijd perfect in ander systeem. Een andere videokaart in mijn systeem geeft zelfde probleem. Alle voor het testen overbodige kaarten zijn eruit gehaald.

Als ik dxdiag start en ik ga naar display zie ik unavailable staan bij direct 3d en direct x EN dxdiag kan me niet vertellen hoeveel ram ik op me videokaart heb zitten.

Het is niet het os/videodriver/directx opnieuw installeren - ik zou echt geen hulp vragen als het zoiets simpels was.
Nou zit ik regelmatig aan mijn pc te schroeven en dacht dus dat mijn videokaart niet of een onjuiste een IRQ had gekregen. oid. Ik heb mijn bios gereset (batterij er ook uit gehad) maar ook dit heeft niet geholpen.

De tests zijn gedaan zowel met een enorm oude nvidia driver (21.nogiets) als een driver die ik net van nvidia heb binnengetrokken.

Het operating systeem dat ik gebruik is windows 200 advanced server. Dit os gebruik ik al tijden en alles heeft altijd goed gewerkt hieronder.

Ik ben me niet bewust van speciale veranderingen voor het systeem, kan me goed vorostellen dat ik eea aan hardware er even uitgehad heb en in andere slots heb teruggedaan in de dagen voor het probleem optrad. (machine staat vaak dagen aan zonder dat ik in games kom)

Een ander moment dat ik het probleem tegenkom is bij het spelen van divx films. de film is alleen in originele grootte te kijken. Bij slepen-vergroten van scherm werkt de film in nieuwe formaat tot de eerstvolgende keyframe; bij fullscreen zetten krijg ik linksonder in dat scherm de film alsnog in origineel formaat.

Nou dacht ik wel iets over pcs te weten maar nu zit ik met handen in haar. heeft iemand een goede suggestie ???
alvast bedankt!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:01

Dark

who tweaked the light?

doe eens het programma netmeeting starten en stoppen, dat wil nog al eens directX blokkeren als het verkeerd is afgesloten de laatse keer dat je dat gebruikte.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q260565

[ Voor 15% gewijzigd door Dark op 05-12-2002 12:55 . Reden: link gefixt hopelijk ]

Verwijderd

Topicstarter
Netmeeting gebruik ik niet en dat probleem zou bij een restart over moeten zijn. :(
direct3d en directx zijn unavailable en niet disabled... :(

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Dat probleem verdwijnt niet door restarten, maar als je geen netmeeting of remote desktop sharing gebruikt (hebt), dan zal dat het niet zijn denk ik...

werken openGL dingen wel? makkelijk te testen met b.v. een screensaver ...

Verwijderd

Topicstarter
Opengl geeft ook aan dat de videomode niet bestaat (in counterstrike)
Netmeeting is wel eens gestart maar das meer door gebibber op de snelstarten balk ;)
desktopsharing heb ik *ZEKER* nooit aangezet (waarom zou ik als ik RDP heb :D)

dom van me dat ik dat van opengl niet in eerste beschrijving erbij heb gezet . sorry daarvoor

• Dark

Dark

who tweaked the light?

mmm tja sorry, maar ik kan je niet verder helpen... ik heb die netmeeting gekheid zelf eens gehad, en je bescrijving leek er nogal op, vandaar mijn reactie... bij mij was het dus makkelijk op te lossen door netmeeting nog eens te starten en dan op de juiste manier af te sluiten, maar dat zal bij jou dus waarschijnlijk ook niet gaan baten...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:34
tja

directX uninstallen en opnieuw installeren?
andere/nieuwere versie van directX installeren?
videodrivers écht goed verwijderen en opnieuw installeren?
met een tweakprogje alles weer op default zetten en dan tweakprogje uninstallen? (als je dat al geinstalleerd had)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1