Toon posts:

[6310] batterij vraag.

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen,

ff een korte vraag. Ik heb sinds kort een 6310 (geen 6310 i) en vraag me af wat beter is voor de totale levensduur van de batterij. De batterij is zo'n Li-ion ding (die je dus wanneer je wil aan de lader kan hangen). Wat zou beter zijn? Iedere dag aan de lader, of de telefoon gebruiken totdat ie zelf aangeeft dat ie opgeladen wil worden?

BdB

Verwijderd

zou niet uit moeten maken volgens Nokia. Oudere accu's moesten wel eerst leeg worden getrokken anders worden ze "lui". Ik zelf heb ook een Noki 6310 en mijn vader ook die van mijn vader gaat elke dag in de carkit (lader) en tot nu toe (een half jaar nu) geen probleem.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
idd, met lion moet het geen reed uitmaken :)
maar ik laat em alsnog leeg lopen,

die ouder baterijen kan je btw ontladen, waardoor de ionen recht worden gezet, en ie niet meer lui is :)

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:42

JB

Cédric roelt!

De lader van zo'n accu ontlaad de accu toch gewoon dus zou toch nix uit mogen maken of zit ik fout?

Mijn boefje is liev!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Scooter_Fox schreef op 05 december 2002 @ 13:15:
De lader van zo'n accu ontlaad de accu toch gewoon dus zou toch nix uit mogen maken of zit ik fout?
Volgens mij laadt de lader de telefoon juist op! Maar ik kan het ook mis hebben :P

Die Li-Ion batterijen hebben geen zgn. geheugeneffect en kun je dus opladen wanneer je wilt.
In de handleiding van mijn telefoon staat echter wel dat het verstandig is hem af en toe, eens in de 14 dagen oid, helemaal leeg te laten lopen.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Lijkt mij ook dat t niets uitmaakt. Wat me trouwens opvalt bij mijn 6310i is dat ie erg lang standby is, kan m bij normaal gebruik nu al 5 dagen zonder laden mee bellen, ideaal :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• JB

JB

Cédric roelt!

Volgens mij laadt de lader de telefoon juist op! Maar ik kan het ook mis hebben
Ja duh, dat had ik ook nog wel door dat acculaders daar voor zijn. Maar de meeste nieuwe laders ontladen een batterij eerst en laden 'm daarna op zodat een batterij langer mee gaat.

Mijn boefje is liev!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Scooter_Fox schreef op 05 december 2002 @ 14:27:
[...]
Ja duh, dat had ik ook nog wel door dat acculaders daar voor zijn. Maar de meeste nieuwe laders ontladen een batterij eerst en laden 'm daarna op zodat een batterij langer mee gaat.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Wat voor telefoon heb jij?

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• JB

JB

Cédric roelt!

Dat heeft nix met de telefoon te maken maar met de acculader (ik weet niet of mijn acculader dat ook doet, keb een nokia 5210) Maar ik laat 'm altijd op om de 2 dagen ook al is ie niet helemaal leeg.

Mijn boefje is liev!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
Hier is een algemeen topic voor :)

Het grote Nokia 6310(i) topic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.