[Wallpaper] vie verkenner

Pagina: 1
Acties:

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 13:40

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Topicstarter
Is het mogelijk om je wallpaper te veranderen op een andere manier als via recht klikken en dan eigenschappen.......

Zo ja, hoe gaat dat, of waar kan ik een site vinden waar dat uitgelegd is.

--------------

We willen er een collega mee jennen door zn desktop te veranderen waar die bijzit, zonder dat ie het doorheeft (via het netwerk)

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:59

random

Lost his marbles

Jaspertje schreef op 05 december 2002 @ 12:39:
Is het mogelijk om je wallpaper te veranderen op een andere manier als via recht klikken en dan eigenschappen.......

Zo ja, hoe gaat dat, of waar kan ik een site vinden waar dat uitgelegd is.

--------------

We willen er een collega mee jennen door zn desktop te veranderen waar die bijzit, zonder dat ie het doorheeft (via het netwerk)
Kan je dan niet makkelijker een JPG of BMP in zijn windows folder zetten, daar een achtergrond van maken, en die vervangen?

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 13:40

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Topicstarter
Ik snap je niet helemaal, is er een file die desktop heet ofzo??

Bedenk wel dat we niet achter zijn pc ziten, maar op een andere pc, dus het moet via de verkenner

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kijk even hoe het bestand heet dat hij nu als achtergrond gebruikt.
Maak een nieuwe plaatje met dezelfde naam.
Vervang het oude plaatje met het nieuwe plaatje (moet je natuurlijk wel de rechten voor hebben dan)

et Voila, bij de volgende refresh zou het er moeten staan.

• random
  • Laatst online: 10-09 20:59

random

Lost his marbles

Jaspertje schreef op 05 December 2002 @ 12:42:
Ik snap je niet helemaal, is er een file die desktop heet ofzo??

Bedenk wel dat we niet achter zijn pc ziten, maar op een andere pc, dus het moet via de verkenner
Nee, als je een bitmap gebruikt als achtergrond, dan blijft deze gewoon op zijn plaats staan. Dus, stel jij hebt c:\winnt\plaatje.bmp ingesteld als achtergrond, dan kan je dat plaatje vervangen via het netwerk. Als je daarna het bureaublad actief maakt, en op F5 drukt (vernieuwen), dan moet volgens mij de nieuwe achtergrond zichtbaar worden.

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:16

Smoonshine

Feyenoord!!

Haha, ik heb de file veranderd. En een nieuwe file op zijn desktop geplaats om de desktop te vernieuwen. Kijken of ie het doet en of ie het door heeft.

edit: Met de file op de desktop plaatsen lukt het niet om zijn desktop te refreshen, de file is wel vervangen, weet iemand hoe ik dit automatisch kan doen.

P.s: ik ben een collega van Jaspertje

[ Voor 40% gewijzigd door Smoonshine op 05-12-2002 13:04 ]

uhm...

• gulie
  • Laatst online: 12-12-2024
je kan tchg gewoon een plaatje open
en dan save as background en dan heel snel als je hem effen naar iets laat opzien met een betje mzzl werkt het
zo niet suk6 >:)

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:06

Xtremelead