Diamond Stealth64 VIDEO 2001 - waar is deze connector voor?

Pagina: 1
Acties:

• boer Krelis
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

Topicstarter
Hoi. Ik ben fan van het grof vuil, en daar heb ik een pc-wrak gevonden met daarin deze videokaart:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bredasekoeiebende/pci.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bredasekoeiebende/pci2.jpg

In 1995 de snelste consumentenkaart! Ok, maar die connector rechts van de RGB-aansluiting, die kan ik niet plaatsen. 't Is geen composiet geloof ik. Veel gegoogle ten spijt ben ik er nog niet achtergekomen wat dit nou precies is. Met web.archive.org heb ik dit gevonden: http://web.archive.org/we...h64v-2001s/tech-spec.html
De tech-specs dus. Daar wordt gerept over daughtercards, maar die worden op de feature connectors (pinnenrijen) aangesloten. Weet iemand waar die connector rechts voor is?

[ Voor 9% gewijzigd door boer Krelis op 05-12-2002 13:06 ]

Quoten is geweldig... - boer Krelis

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 09:46
Misschien een domme opmerking, maar het lijkt op geluid?

• boer Krelis
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

Topicstarter
hmmm, een 3,5mm-jack past er idd in. Ik hoop eigenlijk dat er iemand langs komt en verklaart dat het video-in is... Waarom zit er sound-in op een videokaart? Ik zie ook nergens A/D convertors, of geluidsjippies. Misschien doorlus voor de optionele MPEG-daughtercard?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 09:46
Ik heb ooit eens een videokaart gehad, ook zo'n type, met een netwerk, sound en vga aansluiting...

misschien als je dan zo'n mpg daughterkaart erop zet dat je dan ook het geluid erdoor kan jagen ofzo...

ik heb geen idee, gok maar wat :P

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:48

Shuriken

Life is all about priorities

Op de kaart kon nog een losse MPEG decoder module (ik geloof niet dat diamond em ooit geleverd heeft) die moet je op de connectoren prikken die op de kaart zaten.

Als je MPEG decodeert heb je naast beeld ook geluid. Vandaar dat er dus een stereo uitgang op zit. Dan kun je het geluid doorlussen naar je geluidskaart.

Hij werkt alleen niet als er geen MPEG module opzit.

[ Voor 25% gewijzigd door Shuriken op 06-12-2002 13:09 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• boer Krelis
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

Topicstarter
Fastbunny, heb je het nog geprobeert met een stereo-mini-jack naar 2x tulp? en bedoelde Gilseboer in jouw topic nou écht video daar mee? want alle video-out die ik ken kent maar 1 composiet(tulp)-uitgang, waar zou die tweede dan voor zijn?

• boer Krelis
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

Topicstarter
schopje. Fastbunny?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Woeps :) Heb het ff druk gehad, heb dat met die 2 tulpjes nog niet geprobeerd maar zal ik nog eens even proberen :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Pagina: 1