Al sinds de release van kernel 2.4.19 probeer ik een nieuwe kernel te installeren, het compileren gaat prima tot het moment dat ik reboot.
Bij de partioncheck blijft m'n pc hangen op m'n 2e HD (/dev/hdb).
Ook met kernel 2.4.20 heb ik dit probleem.
Momenteel draai ik kernel 2.4.18, de apt-get release van debian en deze draait wel goed. De hda is gepartitioneerd onder linux en de hdb onder dos, later partitie geformatteerd naar etx2.
Ik heb geprobeerd met mkinird een initrd image te maken maar ook dit mocht niet baten
Wat gaat er verkeerd ? Google en GoT search konden mij niet voorzien van een antwoord.
update:
Ik ben op een site tegengekomen dat je de kernel NIET in /usr/src/linux/ moet compilen, dit is echter niet het probleem, gister gecompiled vauit mn home dir en wederom geen succes.
Specs:
CPU: Intel PIII 500
Mobo: Asus P2B-F
RAM: 2x 128 MB 133 mhz
1x 64 MB 100 mhz
HDD: /dev/hda IBM Deskstar 30 GB @ 7200 rpm (filesystem ext2)
/dev/hdb MAxtor 3.2 GB @ 5400 rpm (filesystem ext2)
Bij de partioncheck blijft m'n pc hangen op m'n 2e HD (/dev/hdb).
Ook met kernel 2.4.20 heb ik dit probleem.
Momenteel draai ik kernel 2.4.18, de apt-get release van debian en deze draait wel goed. De hda is gepartitioneerd onder linux en de hdb onder dos, later partitie geformatteerd naar etx2.
Ik heb geprobeerd met mkinird een initrd image te maken maar ook dit mocht niet baten
Wat gaat er verkeerd ? Google en GoT search konden mij niet voorzien van een antwoord.
update:
Ik ben op een site tegengekomen dat je de kernel NIET in /usr/src/linux/ moet compilen, dit is echter niet het probleem, gister gecompiled vauit mn home dir en wederom geen succes.
Specs:
CPU: Intel PIII 500
Mobo: Asus P2B-F
RAM: 2x 128 MB 133 mhz
1x 64 MB 100 mhz
HDD: /dev/hda IBM Deskstar 30 GB @ 7200 rpm (filesystem ext2)
/dev/hdb MAxtor 3.2 GB @ 5400 rpm (filesystem ext2)
[ Voor 22% gewijzigd door smoking2000 op 11-12-2002 11:56 ]
| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |