[Lotus Notes] Embedded view values importeren

Pagina: 1
Acties:

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:23

DinX

Motormuis

Topicstarter
Ik heb de search gebruik maar kon niks vinden. Uit de help files en notes.net ben ik ook niks wijzer geworden.

Ik vroeg me dus af, of het mogelijk is om de waarden van een selectie uit een embedded view (in een form) door te geven naar velden in het form zelf.
Dus wanneer je een row aanklikt in de embedded view, en dan op een knop drukt, dat bepaalde waardes daaruit verder in het form ingevuld worden.

Dit lijkt misschien wat onduidelijk, maar stel het volgende voor:

In de embedded view staan bijvoorbeeld prijs per dag, merk, type,..
Op andere plaatsen in de form staan velden waar de prijs per dag, merk, type,... moeten terechtkomen.

Is dit mogelijk, en zo ja, hoe ?
Ik kan momenteel geen screenshot posten, zal dit doen wanneer ik kan.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
*schopje*

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
*laatste-hoop-op-oplossing-schopje* :X

• Oen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:22

Oen

plak bakbloedworst

Een embedded view is een replicatie van de originele weergave van een view, je kunt de waarden overal terug laten komen

wat heb je al geprobeerd?
formula's / script / properties?

[ Voor 22% gewijzigd door Oen op 07-12-2002 23:51 ]

Als ik die wolken na tuur beleeft zij zo een nat uur in de natuur.

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
Oen schreef op 07 december 2002 @ 23:50:
Een embedded view is een replicatie van de originele weergave van een view, je kunt de waarden overal terug laten komen

wat heb je al geprobeerd?
formula's / script / properties?
M'n vraag was gewoon om al te weten of het mogelijk is. Ik heb zitten rondzoeken in de notes.net "fora" en heb er niks over gevonden.
Ook in de help van lotus notes vind ik geen functies om een embedded view aan te spreken.
Je kan de originele view wel gebruiken om waardes uit te halen. Maar de bedoeling is dus om een item in de embedded view te slecteren, en die waardes te gebruiken in de rest van het form.

Hier is een screenshot die misschien wat meer duidelijk maakt.

De naam en adres van de particulier.bedrijf is doet hier niet ter zake btw, die wordt opgezocht in een andere view. Dat werkt dus al. Het gaat dus over de fields ondereen.

[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 08-12-2002 00:05 ]

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 15:42

Glabbeek

Dat dus.

Ik zie in je screenshot dat je R5 gebruikt. Helaas is het daarin niet mogelijk om de waarden van een embedded view te gebruiken in het form, volgens mij. Misschien is het een optie om te upgraden naar R6, want daarin bestaan 'Editor' embedded elements, waarin je andere documenten binnen een form kan editten. Dat kan je koppelen met een embedded view door als target van de singleclick in de embedded view de naam van het editor-element op te geven. Hiermee kan je volgens mij wel bereiken wat je wilt.

En zo is het maar net.

Pagina: 1