Toon posts:

Wat is deze Dreamcast nog waard ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn Dreamcast verkopen omdat ik geen tijd meer heb om er op te spelen.
Ik heb een vette pc aangeschaft dus daar speel ik nu mijn games op. Eigenlijk heb ik hem al eerder willen verkopen, maar toch niet gedaan omdat ik er best wel aan gehecht was.

De dreamcast is in perfecte staat met alle kabels erbij en verpakking.
Er zitten 2 gamepads, 2 VMU's(memorycards met een schermpje) 1 rumblepack en een Thrustmaster Ferrari racestuur bij.
Verder meer dan 50 spellen, alle klassiekers heb ik wel.

Totaal heeft dit mij meer dan 700 Euro gekost.

Ik heb geen idee wat dit nu nog waard is, een nieuwe dreamcast kost vaak toch nog meer dan 120 euro en de rest van de hardware is nog duur te noemen.

Wat zou ik kunnen vragen voor dit alles want een vriend wil het graag overnemen ?

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Nieuwe Dreamcast kost ongeveer 99 euro spellen kosten tegenwoordig gemiddeld 20/25 euro ofzo.

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Verwijderd

Topicstarter
Rekensommetje:

Ik vraag voor de Dreamcast console (met Gamepad) 70 euro
Voor de extra's (racestuur,2vmu's,extra gamepad en rumblepack) 70 euro
De spellen 50 euro (euro per stuk >)
Rond de 180 a 190 is dat te veel ?

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
ik zou beginnen met een prijs van minstens 200-250..

Verwijderd

Topicstarter
oh ja de spellen zijn allemaal backups met uitgeprint cd hoesje(de meeste)

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Je vraagt dus 180/190 voor het hele zootje?
Ik zou dr gewoon 200 of zelfs 250 voor vragen dat kan je er nog makkelijk voor krijgen denk ik, alleen niet van mij want ik heb zelf al 1 :)

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 12:12:
oh ja de spellen zijn allemaal backups met uitgeprint cd hoesje(de meeste)
In dat geval zou ik voor de 200 gaan dat kan jer nog wel voor vragen vooral door de vele extra's zoals de VMU's , de extra controllers en het racestuur want die zijn nieuw ook nog best wel duur.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Console en randapparatuur 2/3 van huidige nieuwprijs
als de games copietjes zijn, niet meer dan 5 euro per game

Ik zou idd rond de 200 vragen

Ik heb pas met 2 andere personen voor 400 euro 2 Consoles, 110 games, 3 controllers 2 VMU's en 1 Rumblepack gekocht

Het lastige met een console kopen is dat mensen vaak niet weten wat de waarde is. Mensen beginnen dan van "maar daar heb ik ook een "vul-huer-nextgen-console-in" voor

maar ze vergeten dat ze er dan geen tig spellen meteen bij hebben.

200 is mooie prijs, ik zou hem inschieten op 250 en dan 200 als mininmale prijs.

Succes met verkopen, denk alleen dat het best lastig zal zijn.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
50 Euro per spel ?

lijkt je dat niet een beetje overdreven duur ?!
ze zijn gekoppieerd en in de winkel zijn ze meestal nog goedkoper

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-01 22:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

STIMPPYYY schreef op 05 December 2002 @ 14:01:
50 Euro per spel ?

lijkt je dat niet een beetje overdreven duur ?!
ze zijn gekoppieerd en in de winkel zijn ze meestal nog goedkoper
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 12:10:
De spellen 50 euro (euro per stuk >)
:X

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sja, voor 150 euro wil ik hem wel van je kopen :) Maar denk dat je er vast wel meer voor kunt krijgen. 200 moet inderdaad wel lukken en als er wat meer originele spellen bij zitten wat meer ook nog wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een bod gekregen via een advertentie site..
Een bod van 180 euro, zal ik het doen?

Verwijderd

Ik heb net een DC gekocht met 2 controllers, VMU en 10 gamecopies voor 100 euro..
Da's zo'n beetje de prijs waar je 't wel voor kan vinden als je een beetje zoekt.

Ik heb via marktplaats punt nl gezocht, was genoeg te vinden voor een redelijke prijs.

ik zou als ik jou was dus maar voor die 180 euro gaan :)

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 14:24:
ik zou als ik jou was dus maar voor die 180 euro gaan :)
Ik niet ik denk dat je er minimaal wel 200 voor moet kunnen krijgen met zoveel games (ookal zijn er een flink aantal gekopieerd) en al die extra accessories.

Verwijderd

Topicstarter
Gekopieerde spellen zijn eigenlijk niet veel waard dat besef ik wel, jammer want ik heb mijn orginele games al verkocht namelijk : Shenmue 1, Sonic adventure en Tony Hawk 2.
Daarvoor in de plaats speelde ik backups..

• Retaliator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
ik wil ook een Dreamcast! (maar een vriend waar je met de DC kan spelen is ook best wel handig! of niet Dark_M :P )

als je niet verder dan 100 km van Groningen af woond wil ik hem ook wel kopen voor 200 (pl)euro!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

/me Dark_M weet van niks ;) maaruh Dark_M gaat binnenkort ook ff een XBox halen :) tijd voor een nieuwe console

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:44
Ligt er natuurlijk aan aan wie je het verkoopt, persoonlijk zou voor mij die 50 spellen op TDK/Sony/MMore/Traxdata cd's niet van meerwaarde zijn, heb het spul bij m'n console's het liefst orgineel. Maar als je iemand hebt die het koopt puur om te gamen heb je natuurlijk wel een erg mooi spellenaanbod en je hebt alles nog in orginele verpakkingen wat een pluspunt is voor sommige mensen (ik betaalde 30 euro eigenlijk alleen voor een doos om m'n NES ;))

[ Voor 23% gewijzigd door Speedy op 06-12-2002 11:37 ]

Flickr | Lego collectie

• Retaliator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
zou je op een X-Box een DC emulator kunnen laten draaien??? (ff vraagje tussendoor)

maar 200 (pl)euro voor een DC met die opties vind ik niet veel dus dat zou je er best voor kunnen vragen...

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Nee dat kan niet en ik acht de kans klein dat dit in de toekomst mogelijk is klein. Vooral omdat een deel van de DC games op zogenaamde GD-Roms geperst zijn die dus niet gelezen kunnen worden door de XBox. Het andere deel van de games staat wel op gewone CD's en kan dus wel gelezen worden door de XBox. Maar aangezien ze al moeite hebben met het maken van een goede emu voor de pc zal het voor de XBox al helemaal wel lang gaan duren

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

DarK_M schreef op 06 December 2002 @ 14:54:
Nee dat kan niet en ik acht de kans klein dat dit in de toekomst mogelijk is klein. Vooral omdat een deel van de DC games op zogenaamde GD-Roms geperst zijn die dus niet gelezen kunnen worden door de XBox. Het andere deel van de games staat wel op gewone CD's en kan dus wel gelezen worden door de XBox. Maar aangezien ze al moeite hebben met het maken van een goede emu voor de pc zal het voor de XBox al helemaal wel lang gaan duren
GDroms kan je met een coderscable redelijk makkelijk omzetten naar gewoon CDroms, zelfs met boot

dus dat zal het probleem niet zijn.

Denk dat momenteel het probleem is dat ze nog steeds het 'Sega Naomi' systeem nog niet echt hebben kunnen emuleren.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-01 16:35

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 11:46:
Ik wil mijn Dreamcast verkopen omdat ik geen tijd meer heb om er op te spelen.
Ik heb een vette pc aangeschaft dus daar speel ik nu mijn games op. Eigenlijk heb ik hem al eerder willen verkopen, maar toch niet gedaan omdat ik er best wel aan gehecht was.

De dreamcast is in perfecte staat met alle kabels erbij en verpakking.
Er zitten 2 gamepads, 2 VMU's(memorycards met een schermpje) 1 rumblepack en een Thrustmaster Ferrari racestuur bij.
Verder meer dan 50 spellen, alle klassiekers heb ik wel.

Totaal heeft dit mij meer dan 700 Euro gekost.

Ik heb geen idee wat dit nu nog waard is, een nieuwe dreamcast kost vaak toch nog meer dan 120 euro en de rest van de hardware is nog duur te noemen.

Wat zou ik kunnen vragen voor dit alles want een vriend wil het graag overnemen ?
Neem voor de Dreamcast zelf de helft van de nieuwprijs dagwaarde (dus nu 99Euro), 20 Euro voor elke controller erbij, 10 Euro voor elke VMU, 15 Euro voor elk origineel spel en een Euro voor elk gekopieerd spel... Dan kom je wel op een mooi bedrag uit denk ik wat ook nog eens redelijk genoeg is voor verkoop...

Tenminste, zo heb ik gedacht toen ik 'm verkocht (ik kan mezelf nog steeds voor me kop slaan dat ik dat ooit gedaan heb... Sterker nog, *PETS*, ik doe het gewoon maar even... Lucht wel op... :))

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Rond de 200 is veel te duur. Dan kun je de zooi die je wilt hebben gewoon nieuw kopen bijna.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-01 22:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Bor_de_Wollef schreef op 06 December 2002 @ 15:58:
Rond de 200 is veel te duur. Dan kun je de zooi die je wilt hebben gewoon nieuw kopen bijna.
D'r zitten alleen 50 games bij. Maar die ga je natuurlijk ff snel regelen ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Bor_de_Wollef schreef op 06 december 2002 @ 15:58:
ja, maar dan heb je er nog geen games bij.

No offense, maar als ik een console koop gaat het bij mij toch echt om de games hoor, dus ook al zijn ze gekopieerd, dat heeft best wel meerweerde, sterkern mijn inziens heeft dat de meeste meerwaarde.

zoals ik al zei, voor die 200 euro kan je ook zowat een X-box of PS2 kopen, maar dan heb je er echt geen 50 spellen bij.

Zoals ik al zei, ik heb dus voor 50 euro, ongeveer 120 dreamcast games gekocht, superkoopje

iemand die de dreamcast echt wil hebben en hem ook een beetje op waarde kan schatten, moet er makkelijk 200 euro voor over hebben voor datgene wat jij bied

voor de grap ff rekensommetje erbij, allemaal nieuwprijs

99,- - x1 Dreamcast + 1 gamepad
24,95 x1 Gamepad
20,-- x2 VMU
20,-- x1 Racestuur
14,95 x1 rumblepack
----------
198.90 Totaal

en dan heb je er nog geen enkel spel bij
nu krijg je er 50, waarvan vast ook wel een paar origineel

als je al die games gaat kopen ben je 50x20 kwijt, ongeveer 1000 euro dus

Dus ga dan eens bij jezelf te raden, waarom zou je een dreamcast kopen??
juist om te gamen. dan is 200 pleuro voor dit pakket een koopje

[ Voor 25% gewijzigd door Bokkie op 06-12-2002 16:09 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Creepy schreef op 06 December 2002 @ 16:00:
[...]

D'r zitten alleen 50 games bij. Maar die ga je natuurlijk ff snel regelen ;)
Origineel of copy? Voor originele games kun je nog wel wat vragen. Voor copy echter niet (of een nieuwe lege cd). En je wilt vast ook niet al die 50 games hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 06-12-2002 16:04 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1