Toon posts:

[TFT]Grote TFT icm met mindere videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde laatst van iemand dat je met een mindere videokaart (bijv. Geforce2 Go 16MB) op een grotere TFT, bijv 19 inch, dat de kwaliteit van het beeld achteruit gaat. Dus in de hoeken "slecht" beeld..en niet echt "stil" te krijgen op hogere resoluties dus boven 1280 * 1024.

Wil namelijk de Samsung 191T kopen maar mn laptop heeft maar een Geforce2 Go met 16 MB :?

Weet iemand hier iets over?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 11:23 ]

Verwijderd

Is nieuws voor mij eigenlijk? Heb ook een Geforce2 GO en die draait 1600*1200 (flat panel laptop zelf) prima, en ook op een 20" TFT op dezelfde resolutie zie ik niks vreemds? Misschien dat de gebruikte kabel een beetje brak is?

Verwijderd

Topicstarter
Tja, volgens die gast lag het aan de videokaart omdat die niet genoeg mem zou hebben. Probleem was daarna opgelost met een kaart (GeForce) met meer mem. Was trouwens een Ati icm een Neovo18 inch.

Welke TFT heb jij trouwens ?

Verwijderd

wat een onzin.
als je videokaart een res aankan van 1280x1024@60hz of 1600x1200@60hz is er niks aan de hand.
De huidige videokaarten kunnen makkelijk deze resoluties aan.

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 17:35

oZy

duh wat heeft de grootte van de monitor daar nou mee te maken? het gaat toch om de resolutie.. het enige wat je videokaart uitpoept is dat VGA signaal. of het nou voor een 14" crt is of voor een 20" tft, geen verschil in het signaal.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Bull, je signaal is bepalend voor je beeldkwaliteit, en de specs voor tft zijn niet bijster hoog,
60 Hz is voldoende (soms 75 Hz) en de beeldresolutie is vast. 16 meg is meer dan genoeg voor 2D op 32 Bits kleuren neer te zetten.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
oke oke....het is maar een vraag hoor

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Geeft niet hoor, maar dit sloeg gewoon nergens op. Ik weet wel dat er issues zijn tussen ATI kaarten en TFT schermen, dat er iets mis gaat met timings ed. Ik heb daar een patch voor geschreven voor NT4 maar dan was wel gehele beeld vertekend.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan ga ik de 191T met een gerust hart bestellen ;)
Pagina: 1