[red hat 7.3] loopt vast bij eerst boot

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:16
;( Ik heb gister van wat oude onderdelen een compje gebouwd om als linux bak te gebruiken. Ik had gisteravond al red hat 7.3 geinstalleerd maar die liep vast bij de eerste keer booten met de melding: Freeing unused kernel memory: 280k freed

Daarna doet de comp gewoon niets meer ;( Ik heb net een nieuwe install gedaan maar weer het zelfde probleem, het is mijn eerste keer dat ik met linux ga werken dus ik weet niet echt wat ik moet doen.

Specs:
Jetway 993an
Intel celeron 333 ,Hz
32 mb ram
1,7 GB hd van seagate
2mb videokaart

Last.fm
Films!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 11:54

keur0000

-------- N O N E --------

lijkt er op dat je geheugen brak is, probeer de langzaamste timings in je bios of failsafe option aan zetten, ander reepje mem erin steken?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Sv3n
keur0000 schreef op 05 December 2002 @ 11:13:
lijkt er op dat je geheugen brak is, probeer de langzaamste timings in je bios of failsafe option aan zetten, ander reepje mem erin steken?
ander bakje ram geprobeerd: zelfde fout alleen nu staat eronder:
Kernel panic: No init found. Try passing init= option to kernel. :?

Last.fm
Films!

Verwijderd

Dat board levert onder Linux verder geen problemen op. Het draait ook hier op (Slackware) Linux. De melding die je geeft is een standaard melding. Krijg je daarna geen errormelding of gebeurt er gewoon niks en hoelang heb je gewacht ?
Heb je al van floppy of cd proberen te booten in rescue mode ?
Dat zijn zo een paar vragen die volgens mij relevant zijn om deze vraag te kunnen beantwoorden.

Lees ook eens de volgende topic door: [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]

• Sv3n
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 11:26:
Dat board levert onder Linux verder geen problemen op. Het draait ook hier op (Slackware) Linux. De melding die je geeft is een standaard melding. Krijg je daarna geen errormelding of gebeurt er gewoon niks en hoelang heb je gewacht ?
Heb je al van floppy of cd proberen te booten in rescue mode ?
Dat zijn zo een paar vragen die volgens mij relevant zijn om deze vraag te kunnen beantwoorden.

Lees ook eens de volgende topic door: [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
ik heb rescue mode geprobeerd maar wat moet ik daar dan intypen :? Floppydrive heb ik er niet inzitten.

Foutmelding krijg wel maar niet eronder maar erboven: hda2: bad access: block= 2, count= 2
end_reqeust: I/O error, dev 03:02 (hda), sector 2
EXT3-FS-unable to read superblock
mount: error 22 mounting ext3
pivotroot: pivot_root(/sysroot,/sysroot/initrd) failed: 2
Frreing unused memory: 280 k freed

en dan slaat ie dus vast ;(

Last.fm
Films!

Verwijderd

Dat is het moment dat ie de HD gaat aanspreken? :?.

Ik gok eigenlijk ook op een kapot memreepje, mobo of misschien HD...

• keur0000

keur0000

ah, lijkt er op dat linux de harddisk niet kan benaderen c.q. een gedeelte ervan, vaak te wijten aan bad sectors. hoor tijdens het booten ook een rare klik als hij de HD benaderd?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Sv3n
keur0000 schreef op 05 december 2002 @ 11:44:
ah, lijkt er op dat linux de harddisk niet kan benaderen c.q. een gedeelte ervan, vaak te wijten aan bad sectors. hoor tijdens het booten ook een rare klik als hij de HD benaderd?
nee :) het is wel een oude hd maar ik zal em is testen met scandisk, of kan dat niet bij een linux schijf :?

Last.fm
Films!

• keur0000

keur0000

helaas, scandisk gaat nie lukke onder linux :( , alleen onder dos/wn98/enz.................. weet ff niet zo snel of er een tool onder linux voor is :? >> internet zoeken? :)

[ Voor 7% gewijzigd door keur0000 op 05-12-2002 12:04 ]

Verwijderd

fsck en badblocks zijn tools waarmee je een filesystem en je schijf fysiek kunt testen.

• keur0000

keur0000

probeer ook eens je HD in je bios op PIO mode 0 te zetten & UDMA uit. S6

• Sv3n
hd zat vol met bad sectors en die konden niet gerepareerd worden ;( Ik heb nu de schijf omgwisseld met die uit mijn router daar doet die hd het wel gewoon goed :?

Ben nu opnieuw aant instaleren allemaal bedankt _/-\o_

Last.fm
Films!

• Sv3n
Ik heb linux geinstalleerd en start ook op alleen op een gegeven moment moet ik inloggen da log ik even in onder root omdat ik nog geen users heb aangemaakt maar hoe kom ik nou in de grafische omgeving want ik zit nu in een soort dos achtig iets :?

Als ik intyp startx dan krijg ik: no screens found :?

[ Voor 11% gewijzigd door Sv3n op 05-12-2002 17:20 ]

Last.fm
Films!

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
startx typen (moet je X wel geinstalleerd hebben)

Verwijderd

http://www.redhat.com/doc...al/getting-started-guide/
Daar staat het wel in hoe je nu verder komt. De laatste vraag is voor mij toch reden dit topic maar te sluiten aangezien dat met enig zoekwerk toch echt wel zelf uit te vinden is .
Lees ook onderstaande draad eens door:
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Dan had je kunnen lezen waarom dit nu op slot gaat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.