Toon posts:

[HDD] Inaccessible Boot device

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
STOP Error Message:
0x0000007B Software INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

Ik heb een nieuwe WD800JB gekocht en wilde daar maar eens windows2000 installeren.

Ik begin met windows2000 te installeren en na alles het installeren van win2k wil ie opnieuw booten.. geen probleem doen we ff. Ik start op . Windows splash schermpje (zwarte en de gekleurde) komen naar boven en windhoos begint met laden. Als ie op de 1/2 is met laden dan gebeurt er ff geen reet. En dan opeens dan begint de led van hd activiteit ineens fel te knipperen. En als gevolg een BSOD met de melding dat ik een stop error message voor me kiezen krijg. Inaccessible boot device. Ik d8. dat ken dus ik nog een keer geprobeerd...en nog een keer..en nog een keer. Elke keer hetzelfde.

Mijn WD zit op me primary master. (alle jumpers eruit zodat ie single ingesteld staat)
Dvdrom zit op de primary slave.
Plextor zit op de secundary master.

Promise Ultra 100 TX2 heeft een maxtor 30gig (met oude win2k installatie erop)

Ik heb geprobeerd helemaal kaal te starten, zonder promise en zonder dvd/cdrom.
Ik d8 vanacht ineens eraan dat misschien mijn partitie nie goed was. dus ik chkdsk gedraaid.. geen problemen. disk controle.. geen problemen. Ik disk in beheer eruit geknikkerd en toen tijdens installatie vrolijk een nieuwe partitie gemaakt van die 4gig. En toen verder gegaan. En toen kon ie na het opstarten wel door lopen. Ik heb toen landinstellingen, startmenu laden enz gehad. En toen weer een reboot. En toen kreeg ik weer die BSOD.

Als ik safe mode draai dan laad ie. Maar dan blijft ie hangen met schermpje windows word geladen.

Als ik de WD hd gebruik als ik via die promise boot op de maxtor dan heeft ie geen problemen en kan ik hem prima gebruiken.

Heeft iemand nog een hint of een idee?

Verwijderd

ok dat probleem had ik dus ook gister op school, wat blijkt is dat me HD dus gewoon mol is gegaan :(:( al me data kwijt :| maarja volgens de systeem beheerder was het een crash van me HD ofzow en heb dus een nieuwe gekregen dus ik zou met die van jouw ook terug gaan...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mijn WD zit op me primary master. (alle jumpers eruit zodat ie single ingesteld staat)
Dvdrom zit op de primary slave.
Hier klopt er iets niet..

Verwijderd

Topicstarter
oh kut :) ik voel me heel dom als dat de fout is :) ben ik helemaal vergeten terug te zetten.. laten we hopen dat dat de fout is.

Ik ben bang dat als ik hem op master zet dat ie dan weer problemen gaat geven. Maar ik kijken wel ff. *zucht vroeger naar bed dit keer*

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 11:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik net ff geprobeerd. maar hij blijft het doen (die instelling had ik na iets te testen)

heeft er iemand nog ideeen?

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:30
Heeft tie geen problemen met die schijf die op die raid controller zit.
Oude install ofzo die die nog ziet.

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03 19:54
Hmm heb ff beetje zitten zoeken, kijk hier eens in:
http://www.tek-tips.com/g...ev3/52/pid/491/qid/130342

Staan wat mensen met zelfde probleem. Check die oplossing van graustern eens.
Probeer ook eens zonder pci kaarten erin, alleen je HD,cdroms en vid kaart op te starten.

[ Voor 8% gewijzigd door SouLmaN op 05-12-2002 20:54 ]

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:45
Heb je wel een 80 aderige kabel?

Verwijderd

Probeer eens alleen met je harde schijf, dus zonder DVD-ROM. Kan een conflict zijn tussen deze 2.

Verwijderd

Topicstarter
dromer schijnt gelijk te hebben. Hij werkt nu wel. Heb hem aan me promise kaart gehangen en geen probleem meer.

bedankt voor de moeite

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 09:28 ]

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:30
Graag gedaan :)
Pagina: 1