MSI 745 vergeet FSB

Pagina: 1
Acties:

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 14:28
Yo mensen,
mijn splinternieuwe mobo (MSI 745, met een Athlon XP 1800+ en 256 mb Dane-Elec DDR333 CL2.5) doet het perfect afgezien van het tergende feit dat om de zoveel tijd de FSB wordt gereset van 133 naar 100mhz... waardoor mijn CPU plots op 1050 mhz gaat draaien en mijn RAM op 266. Dit is natuurlijk vet gaar aangezien er niet echt een mogelijkheid is om te zien wanneer dat gebeurt (POST gaat heel snel). Wat kan ik hieraan doen?

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

Verwijderd

hmm, maybe een bios flash proberen??? of staat er ergens misschien een beveiliging aan ofzow in je bios dat ie automatisch na een slechte start je FSB terug zet??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wordt naast de FSB ook een aantal dingen 'gereset' in de BIOS? Zo ja > batterij vervangen :)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:07

KneoK

Not in a million lightyears

BalusC schreef op 05 december 2002 @ 10:57:
Wordt naast de FSB ook een aantal dingen 'gereset' in de BIOS? Zo ja > batterij vervangen :)
En denk bij "een aantal dingen" bijvoorbeeld aan je tijd en datum. Worden die ook teruggezet als je FSB enzo terug wordt gezet ? Dan zou ik inderdaad richting batterijtje gaan denken.

Maar probeer sowieso (als je het aandurft) een BIOS flash...
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 10:56:
hmm, maybe een bios flash proberen??? of staat er ergens misschien een beveiliging aan ofzow in je bios dat ie automatisch na een slechte start je FSB terug zet??
Mijn oude moederbord (Asus A7M266) had zo'n soort optie. Ik kon mijn BIOS resetten door tijdens de POST op reset te drukken. Ook als 'ie niet meer opstartte (zwart scherm) dan kon ik 'm aanzetten, meteen op reset drukken en voila, BIOS defaults...
Maar voor zover ik weet heeft MSI dat niet...

[ Voor 6% gewijzigd door KneoK op 05-12-2002 13:16 ]

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Euh doe je bios es updaten naar op z'n minst 1.3 ,hiermee zou het over moeten zijn

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:34
in de BIOS kan je ook instellen dat het booten wat langer duurt, moet je ff in je manual kijken. standaard staat ook het bootlogo aan, kan je ook gewoon uitzetten in je bios

geloof 1ste of 2de scherm ofzo.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 14:28
bedankt mensen... en nee er wordt niets anders gereset, alleen de FSB

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Fixed CPU FSB will always becomes 100 when you press reset button or CTRL-ALT-DEL during POST

meer is hier te vinden :) ,me personal home site..

http://members.home.nl/ethanol/msi_745_ultra_faq_page.htm

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:07

KneoK

Not in a million lightyears

Speedy-J schreef op 05 December 2002 @ 18:18:
Fixed CPU FSB will always becomes 100 when you press reset button or CTRL-ALT-DEL during POST

meer is hier te vinden :) ,me personal home site..

http://members.home.nl/ethanol/msi_745_ultra_faq_page.htm
Dus toch net zoiets als op mijn oude moederbord zat ? Cool !

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nounou spannend filmpje :D Check nog even die homepage op spelfouten, Speedy-J, het lijkt wel geschreven door zo'n Chinees van MSI...

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Hehehe jah fimpje is brak maar niet brak genoeg om jullie te overtuigen van mijn mod op de Ultra 745 ! :D boeie... maar goed whats the problem ?
Oh ja de spelfouten... |:( ach ja ,ben nen nolander hej

[ Voor 18% gewijzigd door Speedy-J op 05-12-2002 21:07 ]

Pagina: 1