Mobile Information Server

Pagina: 1
Acties:

• wh-vanderpost
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-03 12:10
Heeft iemand ervaring met het installeren van Mobile Information Server?
Ik wil met m'n PDA via GPRS een directe verbinding op kunnen zetten (dus niet via WAP) naar m'n Exchange server voor synchronisatie en opvragen van gegevens e.d.

Weet iemand misschien hoe ik dit het beste kan realiseren??

Ik heb naast de server al een pc ingericht met Windows 2000 Server waar MIS op geinstalleerd kan worden.

All knowledge is written

Verwijderd

wat wil je precies bereiken, gewoon mail ontvangen/verzenden via poort 110/25 of wil je werken met OWA?

• wh-vanderpost
nou OWA lijkt me wat overbodig, als je gewoon kan synchronizen komen alle contacts toch al in de PDA terecht, nou e-mailen kan ook vanaf de PDA, alleen moet hij het inderdaad doorsturen naar de server.... of bedoelde je dit niet ?

All knowledge is written

Verwijderd

Moet zoiets niet via VPN ipv MIS?

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:07
Heeft iemand ervaring met het installeren van Mobile Information Server?
Pfew, ja.... Zoveel foutmeldingen en problemen heb ik zelden gezien. Maar in andere omgevingen schijnt het weer wel soepel te gaan.
Ik wil met m'n PDA via GPRS een directe verbinding op kunnen zetten (dus niet via WAP) naar m'n Exchange server voor synchronisatie en opvragen van gegevens e.d.

Weet iemand misschien hoe ik dit het beste kan realiseren??
Met MIS krijg je de mogelijkheid om ActiveSync te gebruiken via HTTPS; dat lijkt mij precies wat je wilt. Mits je PDA natuurlijk een PocketPC is.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• wh-vanderpost
Het is een PocketPC ja, ActiveSync gebruik ik inderdaad nu ook al om Outlook te syncen. Maar kan je me ook vertellen wat ik dan bij de installatie precies allemaal moet doen, hij vraagt namelijk om iets met SSL, hoe kan je daar precies aan komen ??

All knowledge is written

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

wh-vanderpost schreef op 05 December 2002 @ 16:25:
Het is een PocketPC ja, ActiveSync gebruik ik inderdaad nu ook al om Outlook te syncen. Maar kan je me ook vertellen wat ik dan bij de installatie precies allemaal moet doen, hij vraagt namelijk om iets met SSL, hoe kan je daar precies aan komen ??
"iets met SSL" is te koop bij Google. Sorry hoor, maar als je niet nauwkeuriger kunt aangeven wat jij met SSL wilt heb je in PNS niks te zoeken

[ Voor 4% gewijzigd door Brahiewahiewa op 07-12-2002 10:04 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:07
SSL -> http://certificaat.kpn.com

En ik sluit me bij Brahiewahiewa (what's in a name) aan; een beetje zoeken kan geen kwaad. Zowel voor SSL als zaken m.b.t. MIS.

B.t.w. vrijwel alle problemen die ik tegen kwam waren snel te verhelpen via de standaard openbare support van Microsoft.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• wh-vanderpost
Oke mensen, bedankt voor jullie hulp allemaal. Het pakket staat er inmiddels op, een gratis SSL certificaat aangevraagd bij VeriSign en vervolgens SSL verbinding uitgeschakeld. Het enige wat nog niet wil is het synchroniseren van de Exchange Server en de PPC dmv ActiveSync. Als ik em in de cradle duw begint hij met syncen. Er komen dan 2 balkjes, 1 voor de local pc en 1 voor de exchange server.
De local pc loopt naar de 100% de exchange server geeft een error dat de exchange server niet te vinden is.
Gezien het feit dat het gister avond al laat was had ik geen zin meer om verder te zoeken. Misschien dat een van jullie al weet wat ik vergeten ben?

All knowledge is written

Pagina: 1